Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kvitte meg med takrailsen på S4en min og dermed lurer jeg på om noen har tips om hvordan man kan gjøre det enklest mulig. Er det sånn at det blir igjen hull i taket som må fylles igjen og lakkes over eller er det bare å rive av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vist lettere sagt enn gjort... hver rail er festet med 3 bolter som står på innersiden av railen, under en dekkplugg.

Dette er bolter med 3mm unbrako, men kan sitte skikkelig fast. Tror at når railsen er tatt av må du ned med taktrekket for å fjerne festeboltene som blir stående igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vist lettere sagt enn gjort... hver rail er festet med 3 bolter som står på innersiden av railen, under en dekkplugg.

Dette er bolter med 3mm unbrako, men kan sitte skikkelig fast. Tror at når railsen er tatt av må du ned med taktrekket for å fjerne festeboltene som blir stående igjen...

Fysj.. Så da blir det med andre ord hull i taket etter å ha tatt av railsene. Da får dette bli et prosjekt som får vente litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikkert ikke intr. i å høre dette... men jeg syns Avanten blir litt "flat" og rar uten rails :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikkert ikke intr. i å høre dette... men jeg syns Avanten blir litt "flat" og rar uten rails :)

x2 på denne.. Men det er nok fordi vi er mest vandt med å se Avanter med rails :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 på denne.. Men det er nok fordi vi er mest vandt med å se Avanter med rails :)

Jeg har skjønt at de fleste er enige med dere, og jeg er delvis enig i at det er litt rart med for små hjul. Men når man får på 18" eller 19" og senker bilen så synes jeg bilen får et utrolig rått stuk uten rails. Den blir liksom ordenlig lav, lang og brei. Med rails synes jeg den blir seende så kort ut og mister "bølle" preget sitt. Jeg trodde dette kun gjaldt C4, men har sett en B6 Avant en gang uten rails som var senket og hadde store hjul, og det var helt rått!! Men det er min mening :)

Her er bilder av hvordan gamle S4en min så ut uten rails.

AudiS422T20.jpg

AudiS422T13.jpg

AudiS422T6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De små setskruene med umbrakohode i hver "fot" av railsen kan sitte skikkelig ja, men i såfall er det bare å borre dem ut.

Deretter løftes railsene rett opp.

Bolten som stikker opp er det bare å skru rett opp, uten å røre noe inni bilen.

Så må man fylle igjen hullene, ca ø15mm. Nedi hullet er det solide bjelker så i teorien bør det ikke være noe problem å fylle dette.

Men bilen vil jo se svensk ut uten så lenge takluka er lukket: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye finere uten rails, mine skal definitivt fjernes ! Så får folk si hva de vil ;)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må man fylle igjen hullene, ca ø15mm. Nedi hullet er det solide bjelker så i teorien bør det ikke være noe problem å fylle dette.

Så jeg skal fylle til det blir fullt, eller lønner det seg å legge en plate eller noe under hullet?

Mye finere uten rails, mine skal definitivt fjernes ! Så får folk si hva de vil ;)

Jan Brede

Det er godt det er flere enn bare meg som er enig i at C4 er finere uten rails :) Jeg mener at uten rails så får den det rette stuket med de lange rette linjene den har, mens med rails så blir det to klumper oppå som ødelegger linjene samt får bilen til å se kort og høy ut. Det ser nesten ut som to håndtak oppå bilen. Men jeg er enig i at det ser rart ut uten rails på en helt original bil uten noen form for senk og med små felger. Har noen av dere forresten lagt merke til at de fleste nye biler ikke har rails lengre, men små skinner som man såvidt ser på taket? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg skal fylle til det blir fullt, eller lønner det seg å legge en plate eller noe under hullet?

1-2 cm under hullet går det en bjelke, så det er vel bare å fylle nedi.

Tipper du trenger et par spiseskjeer med fyllmasse i hvert hull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-2 cm under hullet går det en bjelke, så det er vel bare å fylle nedi.

Tipper du trenger et par spiseskjeer med fyllmasse i hvert hull.

Okei. Takk for gode svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å tette med sveis før jeg fyller med tinn. Taktrekket mitt skal ned for bytte uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å tette med sveis før jeg fyller med tinn. Taktrekket mitt skal ned for bytte uansett..

Den proffe måten.

Men dette må du vel gjøre ovenfra, kommer neppe til under?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den proffe måten.

Men dette må du vel gjøre ovenfra, kommer neppe til under?

Det er helt riktig, men tviler på taktrekket liker sveising fra oversiden ;)

Ser ut som det ordner seg med mørkegrått taktrekk og takluke med forvalgsautomatikk også gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du viser bildene så var det ikke så ille nei :) har bare sitt originale og skyhøye biler jeg, da blir det noe annet :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått av mine rails etter å ha plagdes en hel del med settskruene.

Railsene manglet de plastproppene og dermed har skruene vært utsatt for vann og satt noe sykt fast.

Jeg berget ikke railsene så vist noen har et par å selge blir jeg glad.... :) skal lakke om bilen og railsen i samme farge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.