#1 Skrevet April 9, 2010 (endret) Hei, noen som vet om 4-motion systemet (passat/golf 2000-2004 mod) takler forskjellig rullekrets på dekk foran og bak? Dekkdimensjonen jeg vil bruke er 225/40-18 foran og 255/35-18 bak. Henholdsvis 8,5" og 10" bredde på felg. Jeg vet ikkje hvor stor forskjellen i rullekrets er på disse dekkene... EDIT: Diameter foran: 63.72 cm og bak: 63.57 cm som gir 0,24% mindre dekk bak, eller 79,81 km/t bak ved 80 km/t foran. Altså vil det virke på bilen som om den spinner svakt foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2011 Bumper denne da det er en kompis av meg med 4-motion som vurderer å kjøpe felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2011 Det der er så lite forskjel at jeg kan ikke tenke meg at det blir noe trøbbel. Blir vel som å kjøre på nye fremme og slitte bak i samme dimmensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2011 Ok, har hørt at Haldex 4? ikke kobler inn før det er 13 grader forskjell på hjulene. Men vet ikke om det er det samme for golf mk4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2011 Ok, har hørt at Haldex 4? ikke kobler inn før det er 13 grader forskjell på hjulene. Men vet ikke om det er det samme for golf mk4. Jeg har jo Haldex 4 på min Tiguan. Der skal det være min 10% trekk på bakhjula hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...