Radiatorvifte Audi 100/200 2.2, hva er koblingene til?

Anbefalte innlegg

Ser i etka att kjølevifte til 2.2 både med og uten turbo (KU, MC osv) skal ha en 500W vifte.

dette er bl.a samme vifte som sitter på RS2/4, S biler m.fler

er dette orginal vifta på Audi 100?? synes det høres rart ut.

delenummeret er: 443 959 455N

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kveldens hurtig bump.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.

443 959 455 N er tretrinns og er på 500 watt. Den brukes på følgende motorkoder i typ44:

MC/1B/2B/3B og KU/NF dersom KU/NF har øket kapasitet på kjølesystemet, tilhengerdrift (originalmontert tilhengerfeste) eller klimaanlegg.

323 959 455 A er den vanlige viften for KU/NF, det er en to-trinns vifte som yter maks 250 watt.

443 959 455 N brukes i tillegg på Audi 80/90/Coupé/RS2, men ikke på noen andre biler iflg ETKA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

323 959 455 A er den vanlige viften for KU/NF, det er en to-trinns vifte som yter maks 250 watt.

Okei. for jeg kan ikke huske brodern sin KU motor hadde en slik vifte. men dette er da vifte for "spesielle forhold" på 100/200?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. for jeg kan ikke huske brodern sin KU motor hadde en slik vifte. men dette er da vifte for "spesielle forhold" på 100/200?

Det holder om den er bestilt med klimaanlegg, originalmontert tilhengerfeste eller økt kapasitet på kjølesystemet (kjølesystem for varme land) - om man da ikke har MC, 1B, 2B eller 3B-motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei.

her er et bilde av vifta jeg fant på nettet.

hva er de 2 store stussene som stikker frem der?

BmnzbmkKGrHqIH-EIEtrH8T5nBLgUiEv-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noe vannstusser dette her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått vifta, men lurer fremdeles på hva de 2 store tappene bak på vifta er til. MÅ de brukes?

BmnzbmkKGrHqIH-EIEtrH8T5nBLgUiEv-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å enda en bump. denne vifta sitter på mange audier, S2, RS2, S4, Audi 100/200 turbo m.fler. ingen som kan titte etter å se om disse er i bruk, evt si om de må brukes? er det no vann kjøling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukes ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.