#1 Skrevet April 10, 2010 Hei godtfolk! Jobbet for en stund siden en liten periode innen bilpleie, og jobbet da mest med Autoglym. Brukte da stort sett 03B og roterende maskin fra Flex eller Makita til å fjerne de værste skavankene. Har nå fått litt interessen igjen og har begynt sånn smått på hobbybasis, men gått en del mer over til Meguiars. Men 21 år og enslig hus-eier så sier det seg selv at det er ikke alltid så lett å svi av 3-4.000 på en Flex-maskin. Noe som da bringer meg videre til poenget mitt; Gikk over en Corvette C4 i går som mildt sagt ikke er så pen i lakken. Gikk over med Swirl-X med DA-maskin, og Tech Wax 2.0 og det ble MYE bedre. Men fikk ikke bort det værste desverre. Så lurer da på om det er noe vits å gå til innkjøp av noe med litt mer cutting/rubbing når jeg ikke har roterende maskin? Kanskje litt rotete forklart, men dere skjønner vel Takker for svar og tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2010 Finnest gode roterende maskiner som ikke koster skjorta også, se over dammen =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2010 Noen spesielle "over-dammen"-merker du kan anbefale, eller som jeg burde styre unna? Og det tar jeg som at rubbing med DA kan bli litt nyttesløst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2010 Roterende er langt mer effektivt til korrigering enn DA, men det er også litt forskjeller på DA maskinene. Og så betyr valg av pad og produkt mye; swirl-x er konstruert for bruk for hånd eller DA, for fjerning av fine riper. For rubbing (som du skriver) ville jeg heller valgt et grovere produkt på en grov pad. (Uten at jeg vet hvilken pad du har brukt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2010 Koster fort noen kroner for å gjøre dette en gang. Du trenger hvertfall to padder og to kremer for å få bra nok resultat. Se på cleanyourcar.co.uk, de har noen greide maskiner til ok pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2010 Ok - Takker for svar så langt Knut Arne - Ja, vet Swirl-X'n er litt 'snill', men var det jeg hadde akkurat nå. Men fant jo fort ut at det må grovere midler til Espen - Tror du dette kan være grei start? Men mistenker at jeg trenger noe grovere produkt, og muligens grovere pad enn det som følger med der. Må vel få kjøpt meg en roterende maskin uansett - både til bruk på min egen, og evt. andre sine biler. Så nå spørs det bare på hvilken, til en OK penge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2010 Grei start det der, men kjøp gjærne en grovere krem også. Kjøp i tillegg en ny bakplate med softfoam. Den stive som følger med er no good 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2010 #80 og #83 er kjempebra combo. Men #83 er i mildeste laget med DA. Det går, bare litt treigt. OM du ville prøve å ta litt mer riper med den maskinen du har ville jeg testet den under her.. Max cut for DA http://www.autogeek.net/meguiars-105-compound-8oz.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2010 For 1299,- selges det også en Skil roterende på Torshov, jeg har gått til innkjøp av denne og er kjempefornøyd. Den er med turtallsregulering og er god å bruke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...