Lekker olje fra uttak til drivaksel på gearkasse på S2

Anbefalte innlegg

Etter oljebytte på gearkassa i går så fant jeg ut at det lekker olje ut der drivakselen går inn på venstre side. Det er vel en simring el.l som må byttes, men hvordan gjøres dette? Kan man gjøre det uten og ha ut gearkassa? Jeg har tatt løs drivakselen men den delen som går inn i gearkassa (den det lekker mellom) sitter fast.

Jeg kan nevne at drivakselen har blitt revet ut ved utforkjøring når bilen var stjålet. Men dyttet den bare inn igjen og nå sitter den fast. Var rimelig dumt og ikke bytte simringen med en gang: dum :

Noen som har noen gode tips til meg?: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ett bilde her:

Regner med at det holder og bytte nr 13? Men jeg ser den som heter nr 7, det er vel den som gjør så den sitter fast i girkassa? Er det en c ring som må settes på fra innsiden, eller er det noe som blir med ut hvis man tar i litt? Den må jo ha vært med ut tidligere siden den har vært ute av kassa men låste seg fast når den ble dyttet inn igjen..

409150.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr.7 er bare en "spennring" , den skal følge med flensen ut ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr.7 er bare en "spennring" , den skal følge med flensen ut ja

Oki, er det bare og ta i litt da så kommer den eller? Kan jeg da bytte simringen (nr 13?) uten og ta ut/ned kassa? Holder det og bytte 13 eller har 9 og 10 noe med lekasjen og gjøre også?

Blir mye spørsmål i denne tråden gitt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at det bare er å ta i litt på disse kassene ja. Så lenge lageret ikke er slarkete holder det å skifte tetningsring, og det er enkelt med girkassen i bilen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at det bare er å ta i litt på disse kassene ja. Så lenge lageret ikke er slarkete holder det å skifte tetningsring, og det er enkelt med girkassen i bilen. :)

Nei det er ikke noe slark der. Da får jeg ta en tur ut og ta i litt i morgen, takk for tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder med å bare bytte nr 13!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder med å bare bytte nr 13!..

Supert: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.