Bytte toppakning på AAN (2.2t)

Anbefalte innlegg

Har nok sannsynligvis åpnet opp inn til vannet fra sylinder nr.1, så uansett må toppen av. Er det mulig å bare løsne alle slanger etc. og så bare løfte ut hele toppen med manifoldene på plass? Sparer masse arbeid med å ta av innsug etc. på den måten, men vil kjølevannsmanifolden gi meg trøbbel?

noen som har gjort det på denne måten, eller er det bare å spytte i de nesten 12000 møller skal ha for å gjøre denne drrittjobben? Må nok stå i den uisolerte garasjen i kulda som GARANTERT kommer snikende nå.. ;)

 

Hva slags verktøy bruker dere for å ta av fjærene på ventilene, forresten? Ser at VAG har 'sitt eget'. Tenkte det var lurt å bytte tetningene mens jeg var i gang, da den blåser litt blått ved oppstart innimellom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen heksekunst å bytte toppakningen på disse bilene, men hvis du ikke har med deg en person til så anbefaler jeg deg å skru av manifoldene... for toppen veier en haug med kilo når alt står på..

 

12000,- for å bytte toppakning???????!!!?? håper virkelig det er inkl deler,vask,polering,full tank, en foxy dame og diverse.. Tar jobben for 5K pluss deler jeg : smil :

 

Ang røyk ved oppstart, sikker på at dette ikke er oljeringene? et gammalt sikkert tegn på slitte tetninger er å f.eks dra bilen til 6k på 2.gir slipp gassen og la den bremse på giret ned til tja 2/3k så flater du fjøl igjen... da bør det komme en fin sky hvis pakningene har hardnet.

 

Skal begynne å sette min aan motor i stand snart så den er klar for 80q'n : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12000,- for å bytte toppakning???????!!!?? håper virkelig det er inkl deler,vask,polering,full tank, en foxy dame og diverse.. Tar jobben for 5K pluss deler jeg : smil :

 

:

 

 

Hva tar du for reg.reim bytte da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen heksekunst å bytte toppakningen på disse bilene, men hvis du ikke har med deg en person til så anbefaler jeg deg å skru av manifoldene... for toppen veier en haug med kilo når alt står på..

 

12000,- for å bytte toppakning???????!!!?? håper virkelig det er inkl deler,vask,polering,full tank, en foxy dame og diverse.. Tar jobben for 5K pluss deler jeg : smil :

 

Ang røyk ved oppstart, sikker på at dette ikke er oljeringene? et gammalt sikkert tegn på slitte tetninger er å f.eks dra bilen til 6k på 2.gir slipp gassen og la den bremse på giret ned til tja 2/3k så flater du fjøl igjen... da bør det komme en fin sky hvis pakningene har hardnet.

 

Får vel få løftehjelp, ja! Har ellers en fin kjettingtalje, så det skal ikke være umulig.. ;)

 

Hmm.. Tipper bilen kommer minst like møkkete tilbake, men det var inkl. bytte av ventiltetninger.

 

Håper det ikke er oljeringene, men det er ikke noe særlig blårøyk ved motorbremstesten, dessverre.. Er det vanlig at oljeringene kokser seg på disse etter 200'km?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.