#1 Skrevet April 10, 2010 Ble litt nysgjerrig på mc-gassere á la mikuni eller lignende - ser at Bogg Brothers har rimelig konverteringskit. Hvordan vil dette fungere på for eksempel min 1.8l 90hk? Hva må til for å få dette til å fungere mtp motorstyring etc? Er ikke nødvendigvis ute etter effektøkning (da er jo utgangspunktet feil og jeg burde heller skaffet en 16v som utgangspunkt) men er jo lyden som er så avsindig rå... Greit å vite litt om det om sene nattetimer på ebay skulle føre galt avsted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2010 do it... motorstyringen kan du fjerne ved gasser konvertering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2010 Det fungerer meget bra om dysene i gasserene er tilpasset DIN motor. Montér samtidig i en trimkam og du får ut MYE mer av potensialet de nye gasserene gir Av elektronikk er det kun tenningsforsterkeren du bruker etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2010 Kult - godt å vite! Er det et problem med ising på vinteren eller fungerer det fint året rundt? Regner med disse mc-gasserne er i en helt annen liga mtp driftssikkerhet enn gamle gassere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2010 Kult - godt å vite!Er det et problem med ising på vinteren eller fungerer det fint året rundt? Regner med disse mc-gasserne er i en helt annen liga mtp driftssikkerhet enn gamle gassere. det fungerte fint for oss da vi var på autopowertreffet i januar. da var gradestokken ned mot -30. litt sur og tungstartet siden vi har høy fortenning, men kom den. det har ikke vært noe startproblemer resten av vinteren ( nå er dette kun banebil, men blir jo flytta på regelmessig på værste utenom de turene vi har vært på isen) men riktig dyser er viktig. skal du prøve å optimalisere selv så bruk en bredbåndslamba og juster gasserne/bytt dyser slik at den blir så ideal som mulig) vi har nå 14.7-15.3 på tomgang og max turtall er den fortsatt litt for fet, der viser den ned mot 10blank:(. dvs vi får for lite luft siden vi har kjørt med con-filtere (disse anbefales vistnok ikke) link til våres prosjekt http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=175106 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...