#1 Skrevet April 11, 2010 Trenger noen gode tips her: A6 2.8 V6 174 hk Quattro 1996 model:går litt ureint på tomgang, nøkker til når du gir på etter nedslakking til sving, rundkjøring... Skiftet plugger, fremdeles går den urent på tomgang. Bensinforbruket er ca 1,2 - 1,3 på blandet kjøring på vinteren (manuel gear) Bilen har ca 210.000km på telleren. Alle gode tips og råd om å få vekk urein gange mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2010 Har du prøvd å skifte plugg kabler? Synes også forbruket ditt er høyt. Har du røyk på tomgang, når bilen er skikkelig varm? Hadde samme symptomene på min, når kattene var røket, men da røykte den endel på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2010 Huh? Syntes du forbruket var høyt? Mulig jeg er ganske hard på gassen, men min bruker da fort en 1.5l/mil eller mer når jeg kjører rundt her. Tror nok kattene mine er gåene, for det lukter skikkelig surt av eksosen hvis bilen har fått kjørt seg litt, og når ute tempen er under 5+ er det røyk på tomgang selv når den er varm, men sliter ikke med at den er ufin på tomgang. Hvis den er veldig ujevn på tomgang, kan det jo hende at tomgangsregulatoren begynner å bli dårlig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2010 Hva du legger i blandet kjøring er umulig å forutsi, men at forbruket stiger med 1-2 dl pr mil når det er kaldt er ikke unormalt, jmf. min bil (samme motor, med quattro). Har du Quattro eller forhjulstrekk? Min bruker alt fra 0,7 til 0,9 på langkjøring, avhengig av høyrefoten. Bykjøring/Småkjøring med kald motor ligger på 1,2-1,5. Jeg byttet luftfilter, som trolig ikke var byttet på noen år, forleden og bilen går merkbart bedre og all fjusking er borte. Forbruket ble ikke nevneverdig endret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...