#1 Skrevet April 11, 2010 Hei Høyre hjullager fremme er defekt på min A4. Det uler og er litt slark i lager. Dette må selvfølgelig ordnes opp i, men hva slags verktøy må man ha for å få dette til? Noen som har en punktvis fremgangsmåte på lager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2010 Fant frem AKTE (som jeg trodde var avinstallert) og dette er jo en relativt omfattende jobb som jeg sender over til verkstedet. Mangler for mye verktøy rett og slett... Har det noen mening å skifte lageret på begge sider når jeg først har bilen på verksted? Bilen har gått 130K... på min gamle A6 gikk det over 250K før noe måtte byttes... Koster jo en del mer å ta begge sider... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2010 Bytt lagrene på begge sider:) Har byttet forran på flere a4 b6, og alle har hadd km på 100000-140000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2010 på min a4 b5 var det en relativt lett jobb, slapp også å bruke hydraulisk presse og slapp og ta ut hele jækla beinet! varmet opp godset rundt og lagde noe jeg kunne presse det ut med og inn med nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2010 Lageret er av typen jeg har lagt ved bilde av... Er det ikke slik at de 4 boltene brukes til å presse lageret på plass??? Dersom det er riktig, trenger jeg da en tradisjonell hydraulikkpresse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2010 når lageret er nytt så skal det ikke mye til få det på plass er relativt enkel jobb og bytte på denne modelen. trenger ikke presse til denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2010 når lageret er nytt så skal det ikke mye til få det på plass er relativt enkel jobb og bytte på denne modelen. trenger ikke presse til denne. Og da slipper jeg gjerne å demontere hele benet... Det vil å så fall gjøre dette en del enklere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2010 Og da slipper jeg gjerne å demontere hele benet... Det vil å så fall gjøre dette en del enklere... det slipper du... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...