#1 Skrevet April 12, 2010 Pumpa på bilen har begynt å bråke noe jæ...., så jeg antar at den synger på siste verset. Men finnes det noen rimeligere alternativer til Bosch Pumpa? Har vært av den oppfatningen at det er ingen som lager erstatningspumper til akkurat 2,3 motoren. Korriger meg hvis jeg tar feil.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2010 Pumpa på bilen har begynt å bråke noe jæ...., så jeg antar at den synger på siste verset. Men finnes det noen rimeligere alternativer til Bosch Pumpa?Har vært av den oppfatningen at det er ingen som lager erstatningspumper til akkurat 2,3 motoren. Korriger meg hvis jeg tar feil.... Denne pumpen er jo ikke akkurat brukt bare på 2,3. Var jeg deg hadde jeg kjøpt en pumpe på eBay. Bruk originaldelnummeret og kjøp en pumpe derfra. Mye billigere enn å bli ranet hos Møller eller Bosch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2010 http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=906636001&Group=59 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2010 http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=906636001&Group=59 2942 DKK = 3155 NOK + frakt og mva? Høres ut som en god deal ..riktig originaldelnummer er 895 906 089E. Hva med denne? http://cgi.ebay.de/KRAFTSTOFFPUMPE-wie-443906087BE-895906089E-0580254040_W0QQitemZ140389454644QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item20afdd1334 €64,90 + porto og mva til Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2010 Jeg kjøpte Ebay-pumpe en gang. Fungerte helt utmerket og kostet rundt 60 Euro, ikke noen grunn til å la seg rane hos noen dyre delepushere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2010 Hehehe... Billigste jeg har funnet til nå er ca 1700,- inkl. rabatt hos mekonomen. Så tror jeg satser på no Ebay greier denne gangen... Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2010 2942 DKK = 3155 NOK + frakt og mva? Høres ut som en god deal ..riktig originaldelnummer er 895 906 089E. Hva med denne? http://cgi.ebay.de/KRAFTSTOFFPUMPE-wie-443906087BE-895906089E-0580254040_W0QQitemZ140389454644QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item20afdd1334 €64,90 + porto og mva til Norge. Den der er ikke riktig type heller. Er visstnok to forskjellige typer pumper på 2,3, men personlig så har jeg kun vært borti Bosch systemet. Og jeg har vel vært nedi tanken på 6-7 sånne biler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2010 Det står kun oppført én i ETKA. Da bør du jo opplyse om hvilken pumpe det er snakk om, altså skaffe et nummer på pumpenn. Vanskelig å hjelpe deg når du ikke har et nummer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2010 Til opplysning ble det brukt forskjellige pumper på denne motoren/bilen. I min har jeg Pierburg(?)-pumpe. Denne mener jeg å huske er smalere og høyere enn Bosch-pumpa er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2010 Det finnes Bosch og Pierburg. Ebay-pumpene er av Bosch-design. De går strengt tatt om hverandre, men braketten pumpen monteres i som igjen festes i armaturen i tanken samt muligens tilkoblingene er forskjellige på disse to. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2010 Det finnes Bosch og Pierburg. Ebay-pumpene er av Bosch-design. De går strengt tatt om hverandre, men braketten pumpen monteres i som igjen festes i armaturen i tanken samt muligens tilkoblingene er forskjellige på disse to. Ja brakettene er ulike, men tilkoblingene skal være de samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2010 Slik pumpe selges også på Biltema! Koster en 5-600 kr. Bare pass på så du ikke skrur til kontakene for hardt, det gjorde jeg, og endte opp med å handle pumpe hos Mekonomen (ca 2500 minus rabatt). Dettevar til en 2,8, men det er samme greia. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2010 har pumpe jeg. org audi. 1år gammel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 13, 2010 Det står kun oppført én i ETKA. Da bør du jo opplyse om hvilken pumpe det er snakk om, altså skaffe et nummer på pumpenn. Vanskelig å hjelpe deg når du ikke har et nummer...Siterte feil innlegg... Det er Bosch pumpe jeg har, så den ebay pumpa er riktig type. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 13, 2010 Slik pumpe selges også på Biltema! Koster en 5-600 kr. Bare pass på så du ikke skrur til kontakene for hardt, det gjorde jeg, og endte opp med å handle pumpe hos Mekonomen (ca 2500 minus rabatt). Dettevar til en 2,8, men det er samme greia. Mvh EW Nei, pumpe til bilene med K-jetronic er IKKE samme som til biler med Digifant/Motronic. 2.0 16V og 2.3E som har K-Jetronic har en større og kraftigere pumpe siden disse jobber på dobbelt så høyt trykk som systemene brukt på 2.6, 2.8, 2.2T og 4.2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 13, 2010 Slik pumpe selges også på Biltema! Koster en 5-600 kr. Bare pass på så du ikke skrur til kontakene for hardt, det gjorde jeg, og endte opp med å handle pumpe hos Mekonomen (ca 2500 minus rabatt). Dettevar til en 2,8, men det er samme greia. Mvh EW Sjekka disse pumpene for noen år siden og den var ikke i nærheten av å passe til en 2,3. De var mye mindre i diameter enn den til bilen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 13, 2010 Ja brakettene er ulike, men tilkoblingene skal være de samme Tilkoblingene er IKKE like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 9, 2010 Hallo! Er det da slik at pumpa på 2.0 16v passer 2.3 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 12, 2010 eg kjøpte bensinpumpa mi på fyksen elektrodiesel ,på lillehammer, dei har begge typene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...