#1 Skrevet April 12, 2010 Hei. Min Audi 100 1992 modell 2,8 trenger ny toppakning. Noen som vil påta seg den jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2010 Ett tips er å skrive hvor du bor;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2010 Hei.Min Audi 100 1992 modell 2,8 trenger ny toppakning. Noen som vil påta seg den jobben? Å bytte toppakninger (det er jo to, det er en V6-motor) involverer jo en god del. Toppene må leveres til planing, du må bytte registerrem og alt som følger med (vannpumpe, strammehjul og diverse tetninger), du bør absolutt ha spesialverktøy til registerremsskiftet, og dersom motoren har gått langt bør du vurdere å få slipt inn ventilene samt skiftet ventiltetningene når du allikevel har toppene hos motorverkstedet for plansliping.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2010 Jeg tenker vel ikke en så omfattende reperasjon. Ønsker å få byttet toppakning slik at jeg kan få unngått oljelekkasje og få den eu godkjent. Å levere den inn til et verskted å foreta en så omfattende prosess som du beskriver, til kanskje kr 20 000,- er ikke aktuelt på en så gammel bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2010 Bilen kan forresten leveres mellom Bergen og Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2010 Jeg tenker vel ikke en så omfattende reperasjon. Ønsker å få byttet toppakning slik at jeg kan få unngått oljelekkasje og få den eu godkjent.Å levere den inn til et verskted å foreta en så omfattende prosess som du beskriver, til kanskje kr 20 000,- er ikke aktuelt på en så gammel bil. Kan være greit å klarlegge om du snakker om toppakning mellom blokka og topplokket, eller toppdekselpakning mellom topplokk og toppdeksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2010 villa bare skrudd av toppdeksla og løsna og dradd til igjen topplokksboltenen .. bruker funke greit .. en bolt om gangen selvsagt .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2010 villa bare skrudd av toppdeksla og løsna og dradd til igjen topplokksboltenen .. bruker funke greit .. en bolt om gangen selvsagt .. Dette er jo strekk bolter, som skal skiftes sammen med pakningene. Har noen prøvd dette, og fått bra resultat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...