Sentrallås audi 80 2.0E 93mod.

Anbefalte innlegg

Nylig kjøpt meg en 80.

Men, Sentrallåsen fungerer ikke,

soltaket fungerer av og til, leselyset fungerer ikke.

Har sjekket alle sikringer, de funker. Kan det være komfortrelé?

Tilleggspørssmål- Er originalspiller i bilen, blaupunkt atlanta, noen som vet om en fiks metode å få ut denne uten å ødelegge for mye?

Edit: Fikk spilleren ut, men var av den oppfatning at jeg ikke trente noen isovergang, at det var plug and play. Men det var ikke tilfelle. Hvor får jeg tak i kabel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabel får du på Biltema o.l. Angående sentrallåsen ville jeg sjekket ut vacuumpuma. Den ligger nede til høyre bak i kofferten. På min bil var det ingen pumpe når jeg kjøpte den, men alt ellers var lagt opp. Var da bare å få tak i en brukt og sette i stikker'n. Vips så hadde jeg sentrallås :) Sier ikke at dette er tilfelle her, men kan fort være dårlig kontakt i stikkeren eller noe slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk høre fra bilradiospes at audi har standard iso kontakt, men hvorfor står jeg da med 2plugger som har alle kontakter, og audi sine 2 med halvparten?. Du sier nede til høyre bak i kofferten, jeg måtte bare anta at det var bagasjerommet, tok av alle tepper på høyre side, men fant ikke så altfor mye. Det har vært sentrallås på denne før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. På min gamle 80 92 mod, så var sentrallåspumpa bak i kofferten på høyre side. Tror det ligger et deksel foran, er hvertfall bak teppene.

Når du vrir om nøkkelen for å låse opp/igjen hører du sentrallåsen da?

På min så levde sentrallåsen på førerdøra sitt eget liv, i perioder så fungerte den. Måtte låse opp på passasjer døra for å få låst opp alle dører.

Siden det er flere ting som "defekte" så kan det jo være et rele, hvis ikke så kan det jo hende det ikke er sentrallås på den.

Det kan du jo fort sjekke bak på tanklokket. (om jeg husker riktig;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha den inn på verksted for å sjekke diverse ila neste uke. Men idag la jeg merke til noe spesielt. Triptelleren viste 8km etter en tur på 21km. Nullstillte, og da jeg var hjemme viste den 0. Enda et relé eller? Turen fra larvik til stavanger fungerte det helt fint, men bare sånn plutselig ble det en drøm for svindlere.

edit: på tanklokket står det kun lufttrykk, og bagasje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være at det er litt kontaktproblemmer på disse.

Etter at jeg satte inn forsterker og basskasse i min, så slutta speedometret og virke når jeg satte den i R. Sikringene gikk hver gang:p

Hva det står i tanklokket kan jeg ikke si, siden vi har solgt audi`n. Men hvis det er sentralås der, så er det en slags tapp som kommer ut fra siden i karroseriet som låser tanklokket, for på tanklokket så er det en slags liten ring som står fast. (vanskelig å forklare, men du ser den ringen fort hvis du har den;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den låseringen liksom? den har jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaccum pumpa var gåen. 5800kr ny, 450 på knoksen:) fiks fin. Men takluka lever fortsatt sitt eget liv, får den opp, og igjen, men kjører jeg en stund me den oppe, nekter den å lukke seg igjen. Kjipt på en "vaskebilendag"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det godt å vite at det finnes nødsveiv under dekselet som bryteren sitter i.

På min hender det en gang hvert jubelår at den ikke vil lukke seg fra tiltposisjon. Da hører jeg at den låser seg når jeg skal lukke den (som at soltaket beveger seg bakover når det står i opptiltet posisjon). Dette skyldes helt sikkert bare litt slitte vaiere. Siden jeg veit fra Golf 1-verdenen at disse er rimelig dyre (om de i det hele tatt finnes å få kjøpt nye ennå) bruker jeg i stedet pengene på noe annet trivelig til bilen(-e) og sveiver igjen luka de gangene det måtte være et problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. jeg fant nødseiven, men i alt rotet fant jeg også fram til releet som var svidd. lodda punktene, og det fungerer ypperlig atm:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger releet til pumpa? Har samme problem med takluka på min bare att den nå har kuttet helt ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger sammen med de andre, såvidt jeg husker, over sikringene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.