Trimming av Urquattro motor.

Anbefalte innlegg

hvordan gikk det emd dette trimmings prosjektet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gikk det emd dette trimmings prosjektet?

 

Motoren er nå overtatt av Tom Rune Fristad på forumet. Den fikk grenrør fra Rune men kom aldri så langt som inn i min bil.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså...

Hvis jeg bygger min motor med hjemmeporta topp, 5e-kam, grenrør, K26\27 turboen og større dyser enn de som sitter i nå... vil jeg kunne ta ut ca 400hk uten store påkostninger ??

 

Slik jeg ser det vil det koste meg ett slipesett med toppakning + grenrør og dyser.. Da snakker vi om ca 10000.- for oppgradering fra 250 til 400hk !!! Dette MÅ prøves :)

 

 

(Har 5e-kam og K26\27 liggende.. så jeg regner ingen kostnad for disse)

 

Jan Brede

 

Er 5E kammen bedre enn den orginale kammen i 10vT??

Noen som vet om dette gir noe forandring?

 

kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 5E kammen bedre enn den orginale kammen i 10vT??

Noen som vet om dette gir noe forandring?

 

kristian

 

Den er litt hvassere. blir vel mye det samme som en 7a kam på 20vt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bygger megasquirt på en 10V turbo nå....

Skal klare å få dette sammen billigere en 10000 ja..

Forutsetter at bunndelen ikke trenger (ikke gidder) overhales.

 

Oppskriften min:

Fuelrail (Likt det som selges fra 034efi, men kom fra KRB i sin tid tror jeg)

S2 dyser

Opel Omega TPS sensor, montert på en brakett på litt modifisert spjell aksling

Original vanntemp sensor

Innsug temp sensor fra en eller annen GM bil, original sensor fra audi kan ikke brukes da det er en PTC type og Megasquirt trenger NTC sensor

S2 O2 sensor (Bruker Inovate LC 1 for tuning)

Bensin trykk regulator, husker ikke type, men med tilkobling for trykk/vakum

Biltema ledninger og kontakter for dyser, tps osv fra skoten + loddebolt og krympestrømper

Venter bare på noen koblinger til bensin nå, så er det oppstart :-)

 

Forventet effekt? Har ikke peiling, men kommer til å prøve rundt 1.2 bar i første omgang. Det andre som har bygget MS på 10V turbo sier er at den blir mer kjørbar.. Får vente å se

 

K-Jet holder ikke til mer en ca 220 hester, mengdefordeleren klarer ikke levere mer bensin. Trimmefirma i Tyskland har tidligere brukt mengdefordeler fra V8 er - antagelig Mercedes, og plugget hull som ikke ble brukt. Mener de tok ut 260 hester da?

En ekstra dyse (IKKE kaldstart dysa - den fordeler ikke på alle cylindere) kan som et alternativ kobles på trykkfølsom justerbar bryter, men dette blir ikke nøyaktig da. Har selv kjørt dette på 1.2 bar, våget ikke mer.. Tileggprut kan sikker også fungere, men da er en vel på prisen av en Megasquirt nesten... så

 

Dyseholdere fra 20V (de som du skrur inn i toppen, og setter dysa i) passer på de nyeste 10V motorene, koster ikke mer en ca 30 pr stk, så her er det bare å prøve :-). Er det gammel type kan du modifisere for at dysa skal passe.

Fuelrail fra 20V passer ikke på 20V

20V grenrør passer ikke på 10V

10V grenrør er alltid sprukket! mye mer en 20V : bh : De nyeste som er 2-delte sprekker mindre. Dinalynx sine er også bedre en originale, men da går du heller for et sveiset fra Rune (billigere)

 

For mer tips:

http://80tq.com Se på "det gamle" om 10V motoren. Snakker også om topp fra en 2.3 10V som skal være bedre

http://www.not2fast.com/audi/5ktqa/ms-2004/ericPics/ Bilder av Megasquirt installasjon (ikke min nei)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trimmefirma i Tyskland har tidligere brukt mengdefordeler fra V8 er - antagelig Mercedes, og plugget hull som ikke ble brukt. Mener de tok ut 260 hester da?

 

Treser URQ hadde K-Jet mengdefordeler fra Porche 8 syl, 3 uttak plugget.

Men er nok noe mere triks enn bare det for og få det til.

Jeg har selv prøvd med K-jet fra 10VT på 1,8E. Plugget ene uttak. Motor startet, men gikk noe snålt:). Brukte 1,8 dysene. Prøvde med 2,2 dysene, men fikk nok for mye suppe da. Bare harket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.