#1 Skrevet April 13, 2010 Hei Fikk en feil i går på min audi 100 2,3. Varsellampen for bremser, den med utropstegn begynte å blinke. Har feilsøkt litt men finner ikke ut av det. håper noen her på forumet kan bidra til å løse dette. Det som er rart er at når jeg pumper på bremsen og holder bremsen inne så forsvinner lyset som regel. Men kommer fort tilbake når jeg trykker på bremsen eller clutchen på nytt. Blir det mere trykk på systemet når man pumper på pedalen ? Denne bilen har vacumpumpe drevet av kammen som gir vacum til bremsekraftforsterker. Dette ser ut til å virke men er usikker på om det noe følere som måler trykket på systemet . Har sjekket veskenivå på bremser og servo = ok finner ikke noe vacumlekkasjer eller andre feil. Har prøvd å koble ut sensor til bremseveskebeholder uten endring. Er det noen som vet hvilke sensorer som kan få lampen til å blinke... Kan lampen blinke om man har fått luft i systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2010 Hei Fikk en feil i går på min audi 100 2,3. Varsellampen for bremser, den med utropstegn begynte å blinke. Har feilsøkt litt men finner ikke ut av det. håper noen her på forumet kan bidra til å løse dette. Det som er rart er at når jeg pumper på bremsen og holder bremsen inne så forsvinner lyset som regel. Men kommer fort tilbake når jeg trykker på bremsen eller clutchen på nytt. Blir det mere trykk på systemet når man pumper på pedalen ? Denne bilen har vacumpumpe drevet av kammen som gir vacum til bremsekraftforsterker. Dette ser ut til å virke men er usikker på om det noe følere som måler trykket på systemet . Har sjekket veskenivå på bremser og servo = ok finner ikke noe vacumlekkasjer eller andre feil. Har prøvd å koble ut sensor til bremseveskebeholder uten endring. Er det noen som vet hvilke sensorer som kan få lampen til å blinke... Kan lampen blinke om man har fått luft i systemet på gammlingens bil var det klossene som var slitte. som gjorde at denne lampen lyste/blinka. bare et lite tips. ikke sikkert du har slik sensor på klossene på denne bilen engang .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2010 Denne saken kan settes løst... Man er aldri for gammel til å lære noe nytt og for de som ikke vet (slik som meg) Så har audi 100 1993 modell slitasjevarsler mrd samme varsellampe for klosser og bremse/hydraulikk, mens A6 1995 modell har egen lampe for klosser ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...