Hva slags gjengetapp på nav bak Golf 2?

Anbefalte innlegg

Har seg sånn at en eller annen av de forrige eierne har prestert å dra over gjengene bak på navet på bilen min - 88 Golf GTi 16v - noe som resulterer i at jeg får strammet kun 2 av 4 hjulbolter. Tenkte å prøve å gjenge opp igjen, men hva slags gjengetapp er det jeg skal kjøpe?

Mads Kristian

Edit: Tidlig på morrakvisten. Er jo ett fett om det er bak eller foran, for hjulboltene er jo like:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M12x1,5

Samme foran også ja :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, fant ut det etter at jeg hadde våknet jeg også: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duger DETTE settet? Kan likeså greit kjøpe et komplett sett når man først skal kjøpe, bare dette duger, for gidder ikke å bruke astronomiske summer på noen jeg sjelden kommer til å bruke:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det settet har en gjenge stigning på 1,75..

Du skal ha M12 x 1,25 som sakt ovenfor. dette er fin gjenger.

Tools eller Wurt har dette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M12x1,25? Står da vitterlig skrevet M12x1,5 oppi her:o

Skrutrekkere av karbonstål.

17 gjengetapper og 17 gjengesnitt: M3 x 0,5, M3 x 0,6, M4 x 0,7, M4 x 0,75, M5 x 0,8, M5 x 0,9, M6 x 0,75, M6 x 1, M7 x 0,75, M7 x 1, M8 x 1, M8, 1,25, M10 x 1,25, M10 x 1,5, M12 x 1,5, M12 x 1,75 samt 1,8" x 27 NPT.

For meg ser det da ut som det settet jeg linket til har den gjengetappen jeg trenger, men.. Lenge siden jeg gikk på skolen og dreiv med dette på et daglig basis, merker jeg:p Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heheh leste den litt kjapt nå.. ;) klart det settet fungere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er unnskyldt - lov å være trøtt, som du ser lenger oppe i tråden:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne gamle tråden. Jeg har gjenger i orden, men selv med nye skruer går det litt trått, så jeg villa kjørt gjennom en tapp for å renske gjengene for gammal drit.

Er det M12x1,5 på alle? Mener jeg så et sted at det er M14x1,5 på firern min bl.a, men jeg er ikke 100% sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audier bruker ihvertfall M14x1,5 på biler med 4x108 og 5x112, så det kan godt være Golf 4 har denne også. Denne gjengetappen er ikke standardvare i slike gjengesett, der pleier det å være M14x1,75, mens man også får tak i tapp til tennpluggjenger, men denne er M14x1,25. Ingen av disse kan brukes, naturligvis. En god jernvare bør ha, eller kunne skaffe, M14x1,5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, jeg har fra før m12x1.5 så jeg må kjøpe inn m14x1.5 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjengesettet fra biltema anbefales ikke. Det er ikke av High Speed Steel , men herdet stål. Derfor tåler det veldig lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke 1,25 i gjengestigning da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.