#1 Skrevet April 13, 2010 hei jeg har en 90 quattro 85 mod. strålende fornøyd, men når jeg har kjørt i en time så takler den ikke belastning... den er helt fin under småkjøring. har byttet plugger,pluggkabler, ledningen til coilen, bensinpumpa er ikke gammel, bensinpumpe rele, fordelerlokk og rotor. sjekket pluggene de virka litt hvite.. akkurat som den ikke får bensin da det andre spjellet åpner... har noen vært borti dette eller har noen ide? takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2010 Fusker den når du drar på i motbakker..? Helt sikker på at bensinpumpa er ok..kan du høre at den summer litt høyt? Summer den høyere etter en time når fuskingen begynner? Er det hovedpumpe under bilen og matepumpe i tanken på denne..? Isåfall må begge 2 fungere 100% for at det skak være bra nok trykk frem til dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2010 ja får sjekke det.. men er det ikke rart at den går fint på vanlig små kjøring? tenkte på om det kunne være noe med innsuget eller noe...men det er jo rart om det skulle være noe der og da som plutselig skal komme etter tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2010 Ja, jo er jo rart. Det som er med bensinpumper er at de blir slitt med åra og det samler seg endel grums inni dem som virvles opp etter litt kjøring og får pumpa til å gå dårligere og dermed gi dårligere trykk. Så går det varmt i pumpa og det kan bli skikkelig hakkete og nøkkete gange på motoren når man gasser på litt. På jettan min med k-jet kjørte jeg på med litt 2-taktsolje på tanken ved hver fylling. Ca 2 dl på 50 liter bensin. Da fikk pumpa litt bedre smøring i bensinen og det gikk ikke så værst. Ryker litt mer da men.. Kjøpte så nye pumper fra germanautoparts og da ble det i orden med bensintrykket igjen. Kan jo også være en liten sprekk i den gummibelgen på k-jet`n f.eks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2010 det skal vist bare være en pumpe på bilen.. (sa han som eier bilen..han har tittet under og pratet med en eldre audi mekaniker) men begge de tipsene skal sjekkes funker det å prøve å sprute litt bremserens eller noe på den belgen da og se om det er lekasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2010 det skal vist bare være en pumpe på bilen.. (sa han som eier bilen..han har tittet under og pratet med en eldre audi mekaniker) men begge de tipsene skal sjekkes funker det å prøve å sprute litt bremserens eller noe på den belgen da og se om det er lekasje? Okei, trodde det var 2 jeg men ikke 100% sikker. Sitter 2 pumper på min -88 jetta med k-jet sprut. Tror det er samme sprutet på audien. Kan hende det funker å sprute på noe men har aldri prøvd det selv. Har bare demontert sånne gummibelger og dratt og tøyd litt i dem for å finne evt sprekker på dem tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...