Mistillitsforslag mot det sittende styret.

Anbefalte innlegg

For at denne informasjonen ikke skal drukne, så tar jeg det opp i egen tråd. Siden alle tilbakemeldingskategoriene er stengt, poster jeg i dette forumet sammen med den andre tråden. Om moderator ønsker å flytte til riktig del av forumet, så gjør gjerne det så lenge alle medlemmene får lest dette.

En rekke brukere ønsker nå å stille mistillitsforslag mot det sittende styret. I følge Facebook gruppen så trengs det 500 stemmer for å få dette igjennom.

Grunnlaget for et slikt mistillitsforslag er følgende:

- mangel på informasjon

- forskjellsbehandling i forbindelse med valg

- uoversiktelig og forvirrende regnskap

- sensur

- nekte å svare på spørsmål fra medlemmene.

- feil i innkallelse til årsmøte

- feil informasjon i forbindelse med valg

- fjerning av kategorier på VACN sitt forum.

Det er et faktum at innkallingen heller ikke har gått skikkelig for seg, da stemmesedlen på nett og i papirformat er avvikende fra det som er realiteten. Dette er også bekrftet fra valgkomiteen sin side:

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1959776&postcount=76

Den utsendte valglisten per post og valglisten på nett fraviker begge fra valgkomiteens opprinnelige innstilling.

Pga begrenset tilgang på nett ombord har jeg dessverre ikke tilgang/mulighet til å finne denne for øyeblikket (er på nett via iPhone nå).

Som Roger tidligere har skrevet i aktuell tråd for valg 2010 (som nå er stengt), vil dette tas opp på årsmøtet, som blir det mest korrekte fora.

Ta kontakt på PM ved spørsmål.

En annen viktig detalj er at stemmeseddelen på nett lot brukerne stemme over forslaget til styret om at de kan ha full overprøvelsesrett på hvilke nkandidater som kan stille til valg. Dette er selvfølgelig meget uheldig.

Hvordan stiller man mistillitsforslag:

Last ned, skriv ut og full ut dette arket her:

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=142784&d=1271146873

Returner dette til Håkon Sandberg på mail polardego [ætt] hotmail.com . (Hvis du ikke har scanner, kan du bruke f.eks. digitalkamera, videoopptaker eller lignende utstyr. Kreativiteten setter ingen grenser her, bare konverter det til en jpeg eller gif fil som mottaker kan åpne).

Kopi av innholdet for de som ikke kan lese word dokument:

VW-Audi Club Norwegen

Postboks 303 Sentrum

0103 Oslo

, 11.4.2010

MISTILLITSFORSLAG MOT STYRET I VW-AUDI CLUB NORWEGEN

Undertegnede fremmer herved mistillitsforslag mot det sittende styret i VW-Audi Club Norwegen, da styret anses å ikke lenger arbeide til klubbens beste. Klubbens statutter § 11 ” Styret forestår den daglige drift av klubben, forvalter dens midler og fremmer klubbens formål på beste måte.” anses ved gjentatte hendelser som ikke oppfylt. Det kreves derfor avstemning over mistillitsforslaget ved årsmøtet.

Dette brevet i undertegnet tilstand er ved årsmøtet å regne som en stemme FOR mistillit til det sittende styret dersom undertegnede ikke er personlig til stede. Dersom nødvendig kan undertegnede under årsmøtets avstemninger også nås på telefon .

Med vennlig hilsen

Kopi til:

Håkon Sandberg

OBS: For at mistillitsforslaget ditt skal være gyldig, så må man sende denne til Håkon Sandberg eller møte opp personlig på årsmøtet.

Les også denne posten:

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1959779&postcount=78

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at dere her ødelagt klubben!!! Håper dere er organisert godt nok etter kuppet deres til å tre inn i styret å gjøre en bedre jobb en den forrige.

Hilsen et skeptisk medlem!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at dere her ødelagt klubben!!! Håper dere er organisert godt nok etter kuppet deres til å tre inn i styret å gjøre en bedre jobb en den forrige.

Ødelagt? Ingen som har kuppet... Du syns alt de dreiv med var helt i orden? Som feks å kunne styre over hvilke kandidater som kan stille til valg og sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært medlem i VACN siden 1993 og tror nok klubben overlever litt støy og et styre som trekker seg. Ingen er uerstattelig og klubbens historie pre dagens styre er faktisk ganske harmonisk. Jeg er også sikker på at man kan "besette alle plasser" med kvalifiserte folk. Det viktigste for et styre, etter min mening, er faktisk realisme og ydmykhet og det trenger man ikke ha sittet i styre i 10 år for å inneha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vært medlem i 2 år? Er du sikker på at det er de som har dannet mistillitsforslag som har "ødelagt" klubben? Jeg husker det ikke slik! Fra den dagen gårsdagens styreleder tredde til i sin stilling med sin visjon om å "bli størst" mener jeg å huske en negativ trend. Mulig jeg husker feil.

Det hadde nok holdt med et innlegg, en farge og en tråd fra deg om dette temaet. Vi har fått med oss at du er misfornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv synes jeg det er meget uheldig at styret trekker seg på så kort varsel, og personlig har jeg ikke merket noe til "muffens" i klubben her. Jeg betaler gladlig 400,- i året for å delta på treff og få rabatter, og synes styret gjorde en god jobb i fjor. Husker at Andreas Skotner tok meg varmt i mot på de treffene han var på som jeg også deltok på. Makan til bedre klubbleder tror jeg man skal se lenge etter.

Menmen, nå er det bare å vente å se. Hvis klubben rakner nå så blir det vel verre enn at man bare meldte seg inn i en FB-gruppe. Da tenker jeg noen nisser sitter med skjegget i postkassa.

Håper på en klubb som i fremtiden fortsatt lever i beste velgående!

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du trenger å sette deg litt inn i hva som har foregått de siste månedene, og ikke minst sette deg inn i hva som faktisk kommer til å skje fremover. Styret som nå har trukket seg, bidro sterkt til å skape en splittelse mellom styret og de engasjerte medlemmene som bryr seg om klubben og samholdet, ved å stoppe alle spørsmål vedrørende styrets bruk av klubbmidler. Samt all kritikk som måtte komme mot dem. Istedet for å roe gemyttene ved å svare på de spørsmål som kom, valgte styret å ignorere spørsmål, slette tråder og stenge tråder så snart de hadde gitt et uforklarende vagt svar til det som kom opp.

Jeg tror klubben vil se en lysere fremtid med blanke ark og friskt blod i styret. Jeg håper og tror et nytt styre vil forsøke å drive dette for medlemene, og fremme klubbens formål på beste måte ihht klubbens statutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vært medlem i 2 år? Er du sikker på at det er de som har dannet mistillitsforslag som har "ødelagt" klubben? Jeg husker det ikke slik! Fra den dagen gårsdagens styreleder tredde til i sin stilling med sin visjon om å "bli størst" mener jeg å huske en negativ trend. Mulig jeg husker feil.

Det hadde nok holdt med et innlegg, en farge og en tråd fra deg om dette temaet. Vi har fått med oss at du er misfornøyd.

heh... greit det står 2008 i min profil, men ett halvår ute fra klubben vil da ikke si at jeg ikke har vært aktiv før det. Minns det var noe slikt som 2003-2004. Ble du med i 2004 sier du??

Syns bare det er MEGET useriøst å sette igang noe slikt som dette utenfor et årsmøte eller lignende.

Eneste skikkelig måte å gjøre dette på hadde vært å kalt inn til ett ekstraordinært årsmøte eller lignende, med medlemmer og hele styret. Ikke starte en vandetta elle lign. på FB!

Når man setter igang noe slikt som dette burde det være noen som står klare til å tre inn!!! Spesielt når det er så "mange" som står bak dette.

Og tusen takk for at du har fått med deg mine innlegg.

(Kan ikke huske jeg har nevnt ditt navn i mine innlegg, men er visst alltid en eller annen som skal ha noe å si om det andre sier istenfor å diskuter/uttale seg om sakens kjerne)!

Jeg uttaler meg om min skepsis til det som har skjedd og måten det har skjedd på! Jeg mener oppriktig at per 13.april 2010 er klubben ØDELAGT, å håper inderlig at de som har satt igang dette også er like iherdige til å få klubben opp på beina igjen. Hvis disse personene klarer dette på en god måte så GLEDER jeg meg til sommerens treff!

Ikke hva DU mener om mine innlegg og MINE farger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv synes jeg det er meget uheldig at styret trekker seg på så kort varsel, og personlig har jeg ikke merket noe til "muffens" i klubben her. Jeg betaler gladlig 400,- i året for å delta på treff og få rabatter, og synes styret gjorde en god jobb i fjor. Husker at Andreas Skotner tok meg varmt i mot på de treffene han var på som jeg også deltok på. Makan til bedre klubbleder tror jeg man skal se lenge etter.

Menmen, nå er det bare å vente å se. Hvis klubben rakner nå så blir det vel verre enn at man bare meldte seg inn i en FB-gruppe. Da tenker jeg noen nisser sitter med skjegget i postkassa.

Håper på en klubb som i fremtiden fortsatt lever i beste velgående!

Fabian

CRED til deg for god ordlegging.

Enig med du, men for mitt vedkommende fikk jeg visst bare hisset opp enkelte personer med min noe spisse uttalelse og farger. Vi får leve i håpet på en bedre fremtid for klubben :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh... greit det står 2008 i min profil, men ett halvår ute fra klubben vil da ikke si at jeg ikke har vært aktiv før det. Minns det var noe slikt som 2003-2004. Ble du med i 2004 sier du??

Syns bare det er MEGET useriøst å sette igang noe slikt som dette utenfor et årsmøte eller lignende.

Eneste skikkelig måte å gjøre dette på hadde vært å kalt inn til ett ekstraordinært årsmøte eller lignende, med medlemmer og hele styret. Ikke starte en vandetta elle lign. på FB!

Når man setter igang noe slikt som dette burde det være noen som står klare til å tre inn!!! Spesielt når det er så "mange" som står bak dette.

Og tusen takk for at du har fått med deg mine innlegg.

(Kan ikke huske jeg har nevnt ditt navn i mine innlegg, men er visst alltid en eller annen som skal ha noe å si om det andre sier istenfor å diskuter/uttale seg om sakens kjerne)!

Jeg uttaler meg om min skepsis til det som har skjedd og måten det har skjedd på!

Ikke hva DU mener om mine innlegg og MINE farger.

Hallo...

Ta deg tid til å lese denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184050

Mistillitsforslaget ble fremmet for å kunne kalle inn til ekstraordinært årsmøte, samt å få valget og årsmøtet underkjent da det ikke ble kalt inn på korrekt måte, med rot i stemmesedler, feil ordlyd i fremmede forslag, manglende kandidater, uoverensstemmelser i hva som ble sendt ut pr.post og hva som ble lagt ut på nett mtp. forhåndsstemming osv... Listen fortsetter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo...

Ta deg tid til å lese denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=184050

Mistillitsforslaget ble fremmet for å kunne kalle inn til ekstraordinært styremøte, samt å få valget og årsmøtet underkjent da det ikke ble kalt inn på korrekt måte, med rot i stemmesedler, feil ordlyd i fremmede forslag, manglende kandidater, uoverensstemmelser i hva som ble sendt ut pr.post og hva som ble lagt ut på nett mtp. forhåndsstemming osv... Listen fortsetter.

Taes til etterretning! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du tatt deg bryet med å sette deg inn i hva saken gjelder, så hadde du funnet ut at det var nettopp dette som var hensikten. Facebookgruppen (fordi tråder og hele forum ble stengt/moderert) var et ledd i å samle de som har vært misfornøyde, og få disse til å sende inn mistillitsforslag.

Det var styret selv som valgte å trekke seg nå.

EDIT: ser jeg ikke var førstemann. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg må utdype litt her siden jeg var en av de som fikk ballen til å begynne å rulle.

Facebookgruppen samt et alternativt forum ble også opprettet som en "backup" i tilfelle stengning/sletting her på forumet hadde blitt utøvd i større grad. Heldigvis var det en tilsynelatende samlet moderatorgruppe som stilte seg negative til stengningen og derfor lot være å gripe inn, og derfor kunne tråden/diskusjonen fortsette her på forumet. Så enkel er forklaringen på Facebook-gruppen.

Det har heller aldri vært snakk om noe kupp, men en korrekt måte å gå frem på for å stille et formelt mistillitsforslag. Den store oppslutningen rundt dette forslaget har vært overveldende, og for mange var nok det som fikk begeret til å renne over den stengningen av store deler av forumet som ble gjort natt til 13. april.

Jeg har vært medlem i denne klubben i over ti år og har vært med på litt av hvert. Det har vært "høy sjø" opptil flere ganger før, også med tidligere styrer, men nå kulminerte det, og styret fattet det som fremsto som det eneste fornuftige valg - nemlig å gå av.

Veien videre er ganske komplisert, da det er en del prosesser som må gjennomføres både for å oppfylle diverse krav som settes og for å sikre et best mulig utgangspunkt. Når dette blir planlagt mer i detalj i løpet av morgendagen vil det bli publisert her på forumet og er åpent for kommentarer og innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg må utdype litt her siden jeg var en av de som fikk ballen til å begynne å rulle.

Facebookgruppen samt et alternativt forum ble også opprettet som en "backup" i tilfelle stengning/sletting her på forumet hadde blitt utøvd i større grad. Heldigvis var det en tilsynelatende samlet moderatorgruppe som stilte seg negative til stengningen og derfor lot være å gripe inn, og derfor kunne tråden/diskusjonen fortsette her på forumet. Så enkel er forklaringen på Facebook-gruppen.

Det har heller aldri vært snakk om noe kupp, men en korrekt måte å gå frem på for å stille et formelt mistillitsforslag. Den store oppslutningen rundt dette forslaget har vært overveldende, og for mange var nok det som fikk begeret til å renne over den stengningen av store deler av forumet som ble gjort natt til 13. april.

Jeg har vært medlem i denne klubben i over ti år og har vært med på litt av hvert. Det har vært "høy sjø" opptil flere ganger før, også med tidligere styrer, men nå kulminerte det, og styret fattet det som fremsto som det eneste fornuftige valg - nemlig å gå av.

Veien videre er ganske komplisert, da det er en del prosesser som må gjennomføres både for å oppfylle diverse krav som settes og for å sikre et best mulig utgangspunkt. Når dette blir planlagt mer i detalj i løpet av morgendagen vil det bli publisert her på forumet og er åpent for kommentarer og innspill.

Takk! Et slikt innlegg var positivt.

Litt allright å gå til sengs med vissheten om at dere tar ansvar for det dere har satt igang, og at dere vil planlegge de neste skrittene som må taes! :)

Ønsker dere lykke til i arbeidet. Og jeg har FULL respekt for det dere har gjort hvis det viser seg at klubben kommer seg opp på beina i riktig retning igjen.

Syns innlegg som dette har manglet til nå med litt info om hvilke planer dere har vidre.

STÅ PÅ!!! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.