Anbefalte innlegg

Monterte 9*19" med 245/35/19" Ventus dekk på min Audi A4 B8 i går. Gikk fra 17" Vinterhjul som var problemfritt å kjøre på.

Komforten på bilen er nå helt ute av vater. det sporer i hytt og pine og bråker i overkant mye. Bilen ble også MYE tyngre på rattet.

Det jeg lurer på er om dekkene i seg selv kan være skyld i dette da de er veldig slitte. Audi leverer jo denne hjuldimmen originalt dersom man ønsker det, og jeg kan aldri tenke meg at de går god for noe som er såpass ukomfortabelt å kjøre.

Jeg prøvde en kollegas A4 med 18" og 245/40/18" kvalitetsdekk, dette var helt ok å kjøre, og det virker for meg merkelig at det skal være såpass stor forskjell fra 18" til 19" hvis dekkene er gode.

Er Ventus jalla?

Hvilket dekkmerke kan anbefales?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 255/30-20 på samboern sin A4 B8 Q, og det er helt udramatisk. Kan spore litt, men ikke noe voldsomt.

Det er khumo dekk, veldig fornøyd med de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes jo lovende ut.

Regner med det hadde gjort en del forkjell med helt nye dekk og, gjerne gått opp til 255/35.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 255/35-19 Kumho KU31 og syns det fungerer veldig bra. Jeg skal likevel innrømme at det slo meg på første tur etter montering at vinterdekkene i 225/40-18 støyet mindre og at bilen var lettere på rattet.

Litt vanskelig det her, da det er veldig subjektivt hva folk opplever som bra. Selv om jeg er fornøyd, er jeg rimelig sikker på at jeg skulle funnet mange som ville sagt at det sporet, støyet, at bilen var tung på rattet og at de kjente hvert et sandkorn på veien: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hardere gummi og bredere dekk, samtidig som du får lavere dekkside som kan flekse også, i tillegg så er det stooor forskjell fra merke til merke.. Så om du er uheldig og treffer flere minus i samme slengen, og i tillegg kanskje har litt feil spissing, så kan overgangen fra 17" veldig myke vinterhjul til 19" steinharde sommerhjul virke nådeløs ja..

Husker første gang jeg la om fra piggfri vinterdekk til sommerdekk så stoppa jeg etter noen kilometer og ringte broren min og sa jeg trodde det var noe galt med bilen for den bråka og var så ekkel å kjøre.. jada, bare le av meg!! Men det var altså bare at hardere gummi transporterer og genererer mye mer støy enn myke vinterhjul, og alle ujevnheter blir mye mer tydelig, gjerne forsterket, når man monterer slike hjul.. Det er til syvende og sist et valg man må ta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan 9,5*19" vil bli med 245/35/19 bak på B8?

Bilen er kun fabrikksenket 20 mm.

Har muligens et sett med 8,5 / 9,5*19" på gang, og har kjøpt 4 stk 245/35/19.

Funker dette eller burde jeg hatt bredere dekk bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan 9,5*19" vil bli med 245/35/19 bak på B8?

Bilen er kun fabrikksenket 20 mm.

Har muligens et sett med 8,5 / 9,5*19" på gang, og har kjøpt 4 stk 245/35/19.

Funker dette eller burde jeg hatt bredere dekk bak?

Det er litt strekt, men vil se ok ut dersom ikke ET på felgen er for lavt. Bred felg som bygger langt ut med strekt dekk og endel glippe i skjermen kan se litt rart ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Mercedes fitment på disse felgene.

Har ikke funnet ET, men er vel rundt 40 som er originalt på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Mercedes fitment på disse felgene.

Har ikke funnet ET, men er vel rundt 40 som er originalt på disse?

Ofte rundt 40 til Merce ja, men pass opp for ET25-30 til CLS, CL etc. Hvis det er 40 (se inni en av eikene) så tror jeg det går bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stått på en E-Klasse, så da tror jeg det skal være safe.

Flott Runar, tusen takk skal du ha:)

Du er virkelig en ressurs når det gjelder disse tingene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stått på en E-Klasse, så da tror jeg det skal være safe.

Flott Runar, tusen takk skal du ha:)

Du er virkelig en ressurs når det gjelder disse tingene:)

Bare hyggelig å hjelpe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint...har 9`5 " på min b7 rundt om,og det går fint med masse senk ;) ........Et 35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint...har 9`5 " på min b7 rundt om,og det går fint med masse senk ;) ........Et 35

Har du bilde? Hvis ikke hjulet (dekket eller felgen) tar litt tak i skjermen din når du svinger over høye kantstein inn på p-plasser etc så blir jeg svært overrasket. Selv 8,5x20 ET35 med smale 225/30 dekk subba litt foran på min gamle Passat 3BG (70mm senk), en bil jeg anser å ha ca like mye plass til hjul som A4 B7. 8,5x19 ET30 med smale 235/35 subba også litt med samme senk. ET35 gikk fint.

Hvis du har 18 tom så stiller saken seg litt annerledes fordi felgen er lengre unna skjermen og dekkstrekk hjelper mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.