100 2.8 12v venturie/tenningsspjell trøbbel?

Anbefalte innlegg

Har en 100 2.8 som rusker litt på mellomregisteret, når jeg ligger i rundt 90 og har 3000 o/min, rusker stort sett litt der ved litt pådrag, det er akkurat som om draget forsvinner ett lite øyeblikk for så å komme igjen!

 

Er dette ett typisk tegn på venturien som ikke funker? Det er variabelt innsug...

 

Veldig glad for hjelp her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kun når du har kommet opp i fart, eller er det uansett rundt det turtallet? Kan høres litt ut som bilen til fatter med 2.6 før han fikk byttet to dyser. Da var den også veldig nappete og ujevn på mellomgass generelt, og spesielt fra 1000-3000rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel kanskje være litt oftere enn ved kun tretusen omdreininger ja... Tikker fra en dyse og forsåvidt, selv om ikke det endret seg ved "utnapping" av en og en, det var på tomgang...

 

Finnes det noen måte å sjekke en dyse på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kjørte utnapping av dyser hjemme og konstaterte ihvertfall en, mulig tre totalt. Møller byttet da to etter at de fikk den inn for feilsøking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, ved utnapping av de, er det noen spesielle tegn som sier at de er gåene da? Sannsynligvis at motoren ikke endrer gange, men jeg vet jo ikke dette liksom!? Litt flaut, men er en forholdsvis treg "lærling" i mekanikk enda!

 

Hva er ca pris pr. dyse egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relativt vanlig problem på 2.6/2.8 at O-ringene rundt innsprøytningsdysene blir harde, morkner og lekker så det blir falsk luft. Har ikke tilgang til ETKA her, men 6 sett med O-ringer (det er to ringer pr. dyse) koster antakeligvis under halvparten av en ny dyse. Selve dysene er det sjelden noe problem med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan forsåvidt bare kjøpe meg de tetningsringene med en gang om det er standard ja!

 

Slenger inn en tilbakemelding om det hjalp i løpet av kvelden jeg!

 

Takker for råd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.