#1 Skrevet Februar 2, 2005 Har en 100 2.8 som rusker litt på mellomregisteret, når jeg ligger i rundt 90 og har 3000 o/min, rusker stort sett litt der ved litt pådrag, det er akkurat som om draget forsvinner ett lite øyeblikk for så å komme igjen! Er dette ett typisk tegn på venturien som ikke funker? Det er variabelt innsug... Veldig glad for hjelp her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2005 Er det kun når du har kommet opp i fart, eller er det uansett rundt det turtallet? Kan høres litt ut som bilen til fatter med 2.6 før han fikk byttet to dyser. Da var den også veldig nappete og ujevn på mellomgass generelt, og spesielt fra 1000-3000rpm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2005 Kan vel kanskje være litt oftere enn ved kun tretusen omdreininger ja... Tikker fra en dyse og forsåvidt, selv om ikke det endret seg ved "utnapping" av en og en, det var på tomgang... Finnes det noen måte å sjekke en dyse på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2005 Vi kjørte utnapping av dyser hjemme og konstaterte ihvertfall en, mulig tre totalt. Møller byttet da to etter at de fikk den inn for feilsøking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2005 Hmmm, ved utnapping av de, er det noen spesielle tegn som sier at de er gåene da? Sannsynligvis at motoren ikke endrer gange, men jeg vet jo ikke dette liksom!? Litt flaut, men er en forholdsvis treg "lærling" i mekanikk enda! Hva er ca pris pr. dyse egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2005 Relativt vanlig problem på 2.6/2.8 at O-ringene rundt innsprøytningsdysene blir harde, morkner og lekker så det blir falsk luft. Har ikke tilgang til ETKA her, men 6 sett med O-ringer (det er to ringer pr. dyse) koster antakeligvis under halvparten av en ny dyse. Selve dysene er det sjelden noe problem med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2005 Ok, kan forsåvidt bare kjøpe meg de tetningsringene med en gang om det er standard ja! Slenger inn en tilbakemelding om det hjalp i løpet av kvelden jeg! Takker for råd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...