Haster!!8,5x20" ET 43 på a4 avant b7?

Anbefalte innlegg

Passer felger i dimensjonen 8,5x20" ET 43 på min bil? tenkte på dekk i dimensjonen 225/35-20, er dette fornuftig, og eventuelt får jeg dette godkjent i vognkort? Har 4 stk felger av typen vertini regency i denne dimensjonen på hånd, dette er eneste settet i denne dim i landet inntil videre, så jeg må være rask med å bestemme meg.

 

På forhånd takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer felger i dimensjonen 8,5x20" ET 43 på min bil? tenkte på dekk i dimensjonen 225/35-20, er dette fornuftig, og eventuelt får jeg dette godkjent i vognkort? Har 4 stk felger av typen vertini regency i denne dimensjonen på hånd, dette er eneste settet i denne dim i landet inntil videre, så jeg må være rask med å bestemme meg.

 

På forhånd takk for svar:)

 

Det passer nok det, men du skulle hatt 225/30 eller 235/30. Men 225/35 vil nok passe ok på bilen, selv om hjulet er ca. 1 tomme større enn det burde. Du kan også vurdere en 5mm spacer, men jeg tror ikke felgen butter i fjærbenet, de det er kun for utseendets del.

 

Godkjent i vognkortet tror jeg du sliter med, men det kan gå hvis du har TUV på felgene. 225/35 er forøvrig 3,5% større (diameter og rulleomkrets) enn 225/30, så det er innenfor de lovlige 5% (selv om det nok er 205/55 16 i vognkortet ditt og ikke 225/30 20, men de er ca like store).

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, vet jeg sliter med godkjenning pga load indeks på 225/30-20, samt rulleomkretsen dersom jeg går for 225/35-20 (5,32% i forhold til original dim som du nevnte her) 235/30-20 har load indeks som er 88, og det er 89 det skal være. Vet ikke om noen løsninger på akkurat dette, men mange som kjører med 20" på a4 b7, er det noen som har det godkjent i vognkort da?Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 8,5x20" ET43 felger,m/Falken FK 452 225/30/20" på min B6 og jeg har god plass både innover i mot fjørben ol og skjermbue. :) Så dette går finfint! :)

 

Ang godkjenning skal vell det også gå iom at de org felgene har ET45? : klø :

 

Slik som jeg har det her,er det neeeesten kjørbart.Måtte opp 1cm foran ca. :)

Hside.jpg

 

Og her ser du hvordan hjulene ligger i buen.

Bak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 8,5x20" ET43 felger,m/Falken FK 452 225/30/20" på min B6 og jeg har god plass både innover i mot fjørben ol og skjermbue. :) Så dette går finfint! :)

 

Ang godkjenning skal vell det også gå iom at de org felgene har ET45? : klø :

 

Slik som jeg har det her,er det neeeesten kjørbart.Måtte opp 1cm foran ca. :)

Hside.jpg

 

Og her ser du hvordan hjulene ligger i buen.

Bak.jpg

 

Ok, takk til deg også for svar. Som du ser over, så har jeg ikke bestemt meg for dekkdim enda, mulig jeg går for 30 profil, men loadindeksen er da veldig lav iforhold til det som er minimum i vognkort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.