Bilen Hopper ved gasspådrag - A4 1,8t 97-mod

Anbefalte innlegg

Har en 97- A4 1.8 tq..

Nettopp skiftet topp på den, og i dag startet jeg den opp. men merket noe merkli, den går helt fint når jeg kjører vanlig men idet jeg gir på litt kraftig, rykker og hopper den..

 

Noen som har peil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengdemåleren din må nok byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være mye annet og.

 

Har du brukt alt av deler fra den gamle motoren som coiler, luftmengdemåler, n75, sensorer osv. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være mye annet og.

 

Har du brukt alt av deler fra den gamle motoren som coiler, luftmengdemåler, n75, sensorer osv. ?

 

Ja, byttet kun topp og slanger osv.. men om det er coilene som kutter da? har lite peiling på hva det kan være. hvis bilen har stått i ro en liten stund så kan jeg gi på kun 1 gang så begynner det på igjen, og hvis jeg kjører rolig lenge nok kan jeg gi på en gang til.. merkli : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er alt tørt å fint nedi motoren? Mapsensor liker vel ikke vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er alt tørt å fint nedi motoren? Mapsensor liker vel ikke vann.

 

har stått inne i en måned nå, så det skal være temmelig tørt og fint der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøre diagnose til helga, så får vi ta det derifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan like gjerne være bensin tilførsel / bensinpumpe/ filter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tok jeg å kjørte ut feilkoder på motor:

Saturday,17,April,2010,12:10:05:13311
VCDS Version: Release 908.2
Data version: 20100326



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


               Address 01: Engine       Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 557 T
 Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05
          Software Coding: 04201
           Work Shop Code: WSC 06325  
5 Faults Found:

17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings 
       P1559 - 35-10 -  -  - Intermittent
17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings 
       P1559 - 35-10 -  -  - Intermittent
00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 
       35-00 -  - 
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 
       26-10 - Output Open - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation 
       14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Readiness: N/A

 

Denne kom tilbake når vi slettet og prøvde på nytt:

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 
       35-00 -  - 

 

Sletta feilen en gang til og prøvde på nytt igjen og da fikk vi ikke trigget noen feil. Det jeg tenkte da var at det er mulig N-75 ventilen som har hengt seg og har nå løsnet. Bilen går ivertfall normalt nå.

 

Hvordan ser man om bilen er chippet forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men jeg hadde samme feilen, og det er bare å kalibrere gasshusspjeldet, etter dette er gjort, skal det slutte å nøkke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men jeg hadde samme feilen, og det er bare å kalibrere gasshusspjeldet, etter dette er gjort, skal det slutte å nøkke.

 

Kan du beskrive kjapt hvordan en går frem for å gjøre det? Høres ut som det er litt pulserende ladetrykk når en kjører på full gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.