#1 Skrevet April 13, 2010 (endret) Har en 97- A4 1.8 tq.. Nettopp skiftet topp på den, og i dag startet jeg den opp. men merket noe merkli, den går helt fint når jeg kjører vanlig men idet jeg gir på litt kraftig, rykker og hopper den.. Noen som har peil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2010 Luftmengdemåleren din må nok byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2010 Kan være mye annet og. Har du brukt alt av deler fra den gamle motoren som coiler, luftmengdemåler, n75, sensorer osv. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2010 Kan være mye annet og. Har du brukt alt av deler fra den gamle motoren som coiler, luftmengdemåler, n75, sensorer osv. ? Ja, byttet kun topp og slanger osv.. men om det er coilene som kutter da? har lite peiling på hva det kan være. hvis bilen har stått i ro en liten stund så kan jeg gi på kun 1 gang så begynner det på igjen, og hvis jeg kjører rolig lenge nok kan jeg gi på en gang til.. merkli 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2010 er alt tørt å fint nedi motoren? Mapsensor liker vel ikke vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2010 er alt tørt å fint nedi motoren? Mapsensor liker vel ikke vann. har stått inne i en måned nå, så det skal være temmelig tørt og fint der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2010 Skal kjøre diagnose til helga, så får vi ta det derifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2010 Kan like gjerne være bensin tilførsel / bensinpumpe/ filter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2010 Her tok jeg å kjørte ut feilkoder på motor: Saturday,17,April,2010,12:10:05:13311 VCDS Version: Release 908.2 Data version: 20100326 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04201 Work Shop Code: WSC 06325 5 Faults Found: 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-00 - - 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 26-10 - Output Open - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded Readiness: N/A Denne kom tilbake når vi slettet og prøvde på nytt: 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 35-00 - - Sletta feilen en gang til og prøvde på nytt igjen og da fikk vi ikke trigget noen feil. Det jeg tenkte da var at det er mulig N-75 ventilen som har hengt seg og har nå løsnet. Bilen går ivertfall normalt nå. Hvordan ser man om bilen er chippet forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2011 Gammel tråd, men jeg hadde samme feilen, og det er bare å kalibrere gasshusspjeldet, etter dette er gjort, skal det slutte å nøkke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2011 Gammel tråd, men jeg hadde samme feilen, og det er bare å kalibrere gasshusspjeldet, etter dette er gjort, skal det slutte å nøkke. Kan du beskrive kjapt hvordan en går frem for å gjøre det? Høres ut som det er litt pulserende ladetrykk når en kjører på full gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2011 Du er avhengig av registrert versjon av Vag-Com: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Har du fått feilkoder på N75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...