Spraylakk for felger (www.odegard-lakk.no)

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på http://www.odegard-lakk.no at de har spraybokser av god kvalitet..(regner jeg med?)

 

Men ser de har med eller uten herder.. Hva er best? skal være hvit/beige farge.. Trenger vel ikke klarlakk da? eller bør jeg ha det for å få mest shine?

 

Skal lakke felger som er til bar aluminium..

 

Hva må brukes for å få heft?

1. syregruuning

2. Füller

3. Lakk

 

4 Klarlakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger syregrunning, fykker eller annen grunning og 2K spray dersom du skal ha hvit/beige.

Husk silikonfjerner og støvklut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe morsomt,Ødegård Lakk ligger 10 minutt unna der jeg bor. Tore Wiig (som driver det) har maange års erfaring med lakk så tror ikke det er noe skvip han leverer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger syregrunning, fykker eller annen grunning og 2K spray dersom du skal ha hvit/beige.

Husk silikonfjerner og støvklut.

 

takk takk :) Men kan jeg f.eks bruke Würth sin syregrunning(1k)? Men hva er fykker? samme som fyller?

 

Er det mye bedre å bruke slik spraylakk kontra vanlig duplicolor(eller hva det heter) som de selger f.eks på bilextra?

 

edit: Mange bokser trenger man til 4 felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke Wurth sin syreprimer ja.

Fykker er det samme som fyller dersom man treffer rett tast på tastaturet ;)

Kjøper du en 2K spraylakk så får du samme lakken som brukes på verkstedet, og av en mye høyere kvalitet enn den som kjøpes på feks rekvisitabutikk.

Tror du klarer deg med 1 boks til 4 felger.

Skal dekke ca 1m2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe da det oppklart :)

 

Men 1 boks til 4 felger? Utvendig og innvendig må jeg jo ta de iom fargebytte..

 

Antall lag må jeg legge? 1 strøk, tørke også så lakke nytt?

 

Fått pris på 1600 for å sprøyte de hos en lakkerer... dvs jeg pusser og grunner de selv.. de legger kun farge.. synes det var mye iom jeg gjør "dritt" jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får det sikkert billigere om du hører med andre lakkverksteder :)

 

Og om du skal bestille denne spraylakken så burde du nok kjøpe flere bokser for å være sikker. Kjipt å gå tom for lakk og så må bestille på nytt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv brukt 4 bokser på kun 4 sentere nå, men da har jeg måtte lagt på tykt ettersom det er mye kriker og kroker det er vanskelig å få dekt ordentlig. Mulig jeg må kjøpe en boks til også, for å være på den sikre siden at det ikke blir noe gjennomskinn.

 

Torjus har et godt poeng, for jeg har måttet bestille 2 ganger selv nå, og kjipt å måtte vente på mer lakk når man er så godt i gang.

 

Tipset mitt: Kjøp 5 stk: rolleyes Bedre med noen bokser for mye enn for lite, og da har du samtidig litt til en annen gang om du skulle være så uheldig at det blir noen skader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv brukt 4 bokser på kun 4 sentere nå, men da har jeg måtte lagt på tykt ettersom det er mye kriker og kroker det er vanskelig å få dekt ordentlig. Mulig jeg må kjøpe en boks til også, for å være på den sikre siden at det ikke blir noe gjennomskinn.

 

Torjus har et godt poeng, for jeg har måttet bestille 2 ganger selv nå, og kjipt å måtte vente på mer lakk når man er så godt i gang.

 

Tipset mitt: Kjøp 5 stk: rolleyes Bedre med noen bokser for mye enn for lite, og da har du samtidig litt til en annen gang om du skulle være så uheldig at det blir noen skader.

 

bestilte du fra den nettsiden? blir jo fort like mye penger som å få en til å sprøyte de hvis jeg trenger 5 bokser + fuller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg kjøpte på Mekonomen - har ikke sett innpå den nettsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. fungerer de bra eller? Blir bra resultat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte faktisk hvit spraylakk fra "Mekk" til å lakke mine felger. da "mattet" jeg ned den gamle lakken som var på felgene, og lakket d\rett på der igjen uten å grunne. skulle vel og merke hatt klarlakk på, ifbm at etter ett år var det så mye skitt i lakken som ikke ville av. det resulterte i ny lakkjobb.

 

Men iallfall, lakken satt som juling med kun den enkle prosedyren jeg gjorde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. fungerer de bra eller? Blir bra resultat?

Det blir over all forventning faktisk. Multona heter lakkmerket jeg bruker, og den er meget fin å lakke med. Har glassblåst, gjort reint med tynner, lagt på grunning og hatt på mange strøk med lakk - dette for å dekke i alle kriker og kroker, som sagt.

 

IMG_0242.jpg

 

IMG_0245.jpg

 

Bestilte en boks til i dag, så da får jeg ihvertfall nok lakk. Bare litt usikker på om jeg skal klarlakk eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm kanskje jeg må sjekke ut de! Blir nok mye rimligere enn å sende de bort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var ikke galt mtp hva lakkern skulle ha for kun lakk av felgene..

 

men ikke lyst til å sandblåse felgene hvis de skal poleres opp seinere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å sprøyte på noe vanlig lakk da omdu skal polere seinere.. Noe som du lett kan få av igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.