Spørsmål rundt bredbåndslambda LC-1

Anbefalte innlegg

Koblet opp min ny innkjøpte Innovate LC1 bredbåndslambda i helga. (Digital Blue)

Kalibrert etter oppskriften.

Er koblet at det ikke står strøm på den hele tiden, er koblet med tenningstrøm på rød ledning fra kontrolleren (6-leder)

Slik koblet jeg det opp

Rød : Tenning av/på

Brun : Til instrument.

Hvit: Jord, koblet sammen med blå, samme jordingspunkt.

Blå: Jord, koblet sammen med hvit, samme jordingspunkt.

Gul: Til orginal ECU - signal lambda lilla ledning til Digifanten

Svart : Kalibering

Det jeg egentlig lurer på, er ved oppstart blinker dioden slik den skal gjøre helt til lampa til slutt begynner å lyse konstant og da er vel oppvarmingen ferdig? : klø :

Men, instrumentet mitt viser bare rare signaler som -15,4 -18,2 (vanskelig å lese eksakt) KALD MOTOR.

Men etter 2-3min begynner den i vise riktig, den står på 10,6 - 10,7.

Virker som at alt er riktig ellers, gir jeg gass så reagerer den lynkjapt, hvis jeg ruser den hardt opp og slipper gassen så viser den 21.8 (bensinkutt)

Har ikke fått prøvekjørt enda, men skjer nok i helga.

Skal det ta så lang tid før den viser riktig?

Sikkert noen inne som kan disse bedre enn meg... :)

Takknemlig for ærlige og riktige svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen gode innspill? hmm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den må jo varmes opp for å fungere da. blir vel ikke varm nok av bare tomgang? eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har idag prøvekjørt bilen, og det fungerer bra!

Tar bare litt ekstra tid før den begynner og reagere og viser riktig verdier, etter ca 10min på tomgang viser den 14.5-14,3 :) så kan nok være at den trenger litt tid før den når en viss temp og viser rett verdier.

Kjekt med slik måler så man ser blandingsforholdet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.