Bytte av olje på automatkasse s6 2,2

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som selv har foretatt oljebytte på sin s6 c4 med automat. Må innrømme at dette burde vært gjort på min s6 2,2 96`. Har vurdert å gjøre dette selv. Noen med erfaringer og tips? Tar gjerne imot ei "smørbrødliste" på gangen i dette.:o

På forhånd takk!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Noen som selv har foretatt oljebytte på sin s6 c4 med automat. Må innrømme at dette burde vært gjort på min s6 2,2 96`. Har vurdert å gjøre dette selv. Noen med erfaringer og tips? Tar gjerne imot ei "smørbrødliste" på gangen i dette.:o

På forhånd takk!:)

Det lå en kjempefin tråd angående oljeskift på automatkasser her inne tidligere,

med masse bilder.

Kunne ikke finne den med et kjapt søk nå.....

Kanskje den ligger i den delen av forumet som er stengt ????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er filter på denne kassen, men om det er de ville jeg byttet dette. sitter vanligvis under ett lokk under eller på siden av kassen om jeg ikke tar feil..

ellers som jeg gjorde på aut kassen jeg hadde, fylle på like mye olje jeg tappet av, eller om du vet hvor mye som skal på, fylle dette på, og så startet jeg bilen, sjaltet gjennom girene (holde den i hvert gir i 1-2 sek, så du kjenner den tar tak), peilet olje på kassen (med motoren i gang) og etterfylt det som manglet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er filter på denne kassen, men om det er de ville jeg byttet dette. sitter vanligvis under ett lokk under eller på siden av kassen om jeg ikke tar feil..

ellers som jeg gjorde på aut kassen jeg hadde, fylle på like mye olje jeg tappet av, eller om du vet hvor mye som skal på, fylle dette på, og så startet jeg bilen, sjaltet gjennom girene (holde den i hvert gir i 1-2 sek, så du kjenner den tar tak), peilet olje på kassen (med motoren i gang) og etterfylt det som manglet.

Det er filter på alle automatkasser. Noen har metallfilter (sil), mens andre har filter av papirtypen. Det anbefales å skifte dette ved hvert oljeskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.