Erfaring med hengerfeste kabelkit fra norskbildelesenter

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe krok å kabelsett fra norskbildelesenter, er et sånn sett som monteres bak i bilen, trenger ikke gå helt fram under rattet. Noen som har erfaring med slikt? tenker på feilkode lys osv.

Skal monteres på en 06 a6 2,7tdi quattro avant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oj finnes det? pris på det da?

har hørt man bare kan ta ut under ratte jeg.

så inntresangt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14-1500kr mener jeg prisen var. Ligger under diverse eller elektriske deler på nbs sine sider. Orginalt el.nett koster vel 5500-6000. Å mere arbeid.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte sånn på A8'n min i vinter. Fungerer helt strøkent!

Ingen feilkoder, men det kobler ikke ut ryggesensoren slik det orginale gjør.

Brukte kanskje et kvarter på å montere det så det var genialt enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen problem å leve med at det ikke kobler ut ryggesensoren:) Var bare litt skeptisk med feilkoder på lys...

Så må jeg bare finne ut om kroken vises når kula er tatt av eller ikke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14-1500kr mener jeg prisen var. Ligger under diverse eller elektriske deler på nbs sine sider. Orginalt el.nett koster vel 5500-6000. Å mere arbeid.:)

Vet ikke hva du har sjekket av originale nett men det som Audi leverer til ettermontering krever IKKE kabelstrekking helt frem.... alt kobles til i bagasjerommet og monteringstid er satt til 1 time.

Jeg personlig ville styrt laaangt unna ett "universal sett" og heller valgt ett som er spesifikt til bilen som f.eks westfalia sitt. Universale sett er som å be om problemer

Regner med det er dette du har sett på

http://www.norskbildelsenter.no/?ASP=466740&Random=1380130355

Prisen på audi/westfalia settet i norge er vel rundt 3500+mva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel sjekke det opp. Har sjekket pris på 3 møllerverksteder for ettermontering krok, å da var det samme svaret på alle plasser, dyrt ledningsnett å må monters helt fremme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en av de store produsentene av hengerfester(Aragon) så det er vel litt over Biltema når det gjelder kvalitet.

Det er så enkel patent at det skal nok mye til for å få trøbbel.

Får man derimot orginalt som ikke trenger å kobles fram så er sikkert det enda bedre.

på A8'n var det orginale på str med hele ledningsnettet i en 1'er Golf + at man måtte koblet det fram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva du har sjekket av originale nett men det som Audi leverer til ettermontering krever IKKE kabelstrekking helt frem.... alt kobles til i bagasjerommet og monteringstid er satt til 1 time.

Jeg personlig ville styrt laaangt unna ett "universal sett" og heller valgt ett som er spesifikt til bilen som f.eks westfalia sitt. Universale sett er som å be om problemer

Regner med det er dette du har sett på

http://www.norskbildelsenter.no/?ASP=466740&Random=1380130355

Prisen på audi/westfalia settet i norge er vel rundt 3500+mva

Må vel sjekke det opp. Har sjekket pris på 3 møllerverksteder for ettermontering krok, å da var det samme svaret på alle plasser, dyrt ledningsnett å må monters helt fremme.

jeg og har fått bekjed omat det kund finnes den typen som mår helt frem under pedalen. og at det itte er noe annet som dem har på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På møller sa dem at ledningsnettet måtte kobles helt fremme under rattstammen....mye arbeid sa dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På møller sa dem at ledningsnettet måtte kobles helt fremme under rattstammen....mye arbeid sa dem

Er det en 4B eller 4F A6 du har?

06 tilsier jo en 4F og der er det kun tilkobling bak på det originale settet 4F9 055 204 G

1 time montering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

06 tilsier jo en 4F og der er det kun tilkobling bak på det originale settet 4F9 055 204 G

1 time montering

Er du sikker på det delenr? Finner ikke delen hos NBD....

Det virker som om du jobber for Møller, har du kanskje alle delenr. en trenger for å ettermontere det elektrisk innfellbare hengerfestet?

Det er vel snakk om 4F, ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time montering

på møller hamar sa dem at man måtte frem under padalen pris moter med alt ca 16 000

vw audi verksted i brumunddal sa dem måtte under pedalen.ca 14000

engs i moelven sa dem måtte under pedalen bare deler ca 8500

og dette er en 4F ja.

har itte hørt om noe sett til og koble baki der før han kom med den fra nbs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på ebay, -der legger de ut hengerfestene til salgs. I annonsen så ligger det allerede monteringsanvisning både for selve hengerfestet, og for det elektriske....

Se eksempel her for A8:

http://cgi.ebay.de/Audi-A8-02-09-Anhaengerkupplung-AHK-abnehmbar-13pol-sp_W0QQitemZ180461872335QQcmdZViewItemQQptZAutozubeh%C3%B6r?hash=item2a045da4cf

Det var iallefall bare å koble til noe bak i min bil, men det er kanskje pga at det ligger Canbus moduler der fra før, så nettverket er enkelt tilgjengelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått pris på 15500 for avtagbar krok ferdig montert, trur det var 23000 for den orginale innfellbare ferdig montert.

Sjekket idag med noen som leverer brink/thule, de har en innfellbar til ca 10000kr med ledningsnett 2500+5500 +moms.

Hadde også et avtagbart, det kostet ca 8500 ink moms. Må jo monteres selv da. De sa at ledningnettet demmes kunne monteres bake i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time montering

Er du sikker på at 06 4F kommer med slik forberedelse?

Er ikke det siste "facelift" og A4 B8 som har denne geniale forberedelsen?

Jeg har hvertfall montert 3stk på B8 og der er det plug and play i bagasjerom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at 06 4F kommer med slik forberedelse?

Er ikke det siste "facelift" og A4 B8 som har denne geniale forberedelsen?

Jeg har hvertfall montert 3stk på B8 og der er det plug and play i bagasjerom.

Er ihvertfall det som står i monteringsanvisningen til det settet til 4F og det passer både før og etter facelift i 09

Vet at A4/A5 og Q5 har begge deler avhengig av om bilen har forbredelse for hengerfeste eller ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ihvertfall det som står i monteringsanvisningen til det settet til 4F og det passer både før og etter facelift i 09

Vet at A4/A5 og Q5 har begge deler avhengig av om bilen har forbredelse for hengerfeste eller ikke

skal det være en kotakt baki der da? som man bare setter inni. i så fall hvilke side er den og hvor baki der? så skal jeg se om jeg finner noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke at det var noen forskjell på tilkobling på 06-09modell......:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal man ta ut den kotakta som sitter der da eller? var itte noen som var ledig i vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har funnet ut noen mere eller prøvd det på nbs?

på a6 4f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.