#1 Skrevet Februar 2, 2005 Kor skal eg montere turbotrykksmåler enklest og best? Bilen er ein 1,8t A3. Kor får eg kjøpt sånne T ledd???? Kan eg bruke alle slags slanger fra T leddet til Turbotrykksmåleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2005 Kor skal eg montere turbotrykksmåler enklest og best? Bilen er ein 1,8t A3. Kor får eg kjøpt sånne T ledd???? Kan eg bruke alle slags slanger fra T leddet til Turbotrykksmåleren? Det beste er vel å få tak i holder i A-stolpen.. Den får du i masse forskjellige varianter.. Når man kjøper måler pleier det å være med T-ledd og slange.. Er ikke helt sikker med hensikten, men på mitt T-ledd er det en innsnevring (dyse) på utgangen til slangen.. Kan bruke vanlig gummislange bare den ikke er VELDIG myk... Vanlig spylevæskeslange funker fint.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2005 Eller du kan røske ut en av luft-dysene i midtkonsollen, kappe til en sponplate e.l. og felle inn måleren der.. En kompis har gjort dette på sin A4, funker fint det Sponplata dekker du med hva du vil, lakk, carbon, skinn osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2005 Du kan lage deg en holder selv. Denne har jeg laget av litt glassfiber, en klatt sparkel og et pvc-rør. Fargen er VW Satinsilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2005 Her er et bilde utenfra også: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2005 Du kan lage deg en holder selv. Denne har jeg laget av litt glassfiber, en klatt sparkel og et pvc-rør. Fargen er VW Satinsilber: Så bra ut den der, men vi som har airbag i a-stolpen sliter litt mer - du har ikke det? Sjøl vurderer jeg EFU, det kan kanskje være noe for deg også Roar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2005 Så bra ut den der, men vi som har airbag i a-stolpen sliter litt mer - du har ikke det? Sjøl vurderer jeg EFU, det kan kanskje være noe for deg også Roar? Nei, har ikke airbag der. Hvis du har det så er det ikke noe å satse på. Tipper det blir en bra bulk i panna av den klumpen der. EFU, er det sånn digital sak som er i dashbordet det? Helt klart den flotteste løsningen etter min smak! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 3, 2005 EFU er det klart flottaste, men det blir litt unøyaktig er eg redd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2005 Turbotrykksmålaren eg har fått tak i er fra TESS og er væskefyllt. Skal berre montere den for å sjekke kor mykje den lader, skal ikkje ha noke fast montering enda. Så eg lurer på kor den beste (enklaste) plassen å montere målaren er, i motoren!!!! Og kan eg bruke all slags slangar og T ledd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 3, 2005 Så eg lurer på kor den beste (enklaste) plassen å montere målaren er,i motoren!!!! Og kan eg bruke all slags slangar og T ledd? Hvor du skal hente trykket fra mener du? Det er to steder: Vakuumslangen til resirkventilen eller vakuumslangen til bensintrykkregulatoren. Den første er vel å foretrekke hvis det skulle skje en lekkasje i slangen (da slipper en å tulle med bensintrykket). Vanlige gummislanger og T ledd kjøpt hos torshov/bilxtra osv holder i massevis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2005 I dag prøvde eg ein turbotrykksmåler fra TESS, men fekk berre max ladetrykk på 0,7-0,8. men ifølge TS så skal han lade 1,0 Kanskje eg hadde for mjuke slangar? Slangar som er beregna for medisinsk oksygen. ????????????????????????????????????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2005 I dag prøvde eg ein turbotrykksmåler fra TESS,men fekk berre max ladetrykk på 0,7-0,8. men ifølge TS så skal han lade 1,0 Kanskje eg hadde for mjuke slangar? Slangar som er beregna for medisinsk oksygen. ????????????????????????????????????????? Kan jo variere litt de turbotrykksmålerne.. har ikke så mye å si de slangene... er ikke noe sykt med trykk lissom... Du kan jo låne en annen måler om du har tilgang på det... Du kunne jo ha lånt min for å prøve om du er på disse kanter en dag.. Den har jeg bare løst på rattstammen til jeg får kjøpt holder.. Den viser riktig iallefall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2005 Skulle jo tru at slike industrimålere er riktige. Er væskefylt. Slangane er kanskje for mjuke. Dette var på 3 og fjerde gir, men burde vel få max trykk da og??? Kan prøve din ein tur ja, dersom eg skal nedover ein tur... Eller du skal oppover... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 3, 2005 Skulle jo tru at slike industrimålere er riktige.Er væskefylt. Slangane er kanskje for mjuke. Dette var på 3 og fjerde gir, men burde vel få max trykk da og??? Kan prøve din ein tur ja, dersom eg skal nedover ein tur... Eller du skal oppover... Får maks trykk på full gass på 3-4 gir ja... Har vel ikke noen planer om en gjøvikstur med det første.. men du får bare si fra om du skal nedover en tur.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 3, 2005 Selv om slangen er myk og ekspanderer så skal trykket bli riktig etter kort tid, tar nok ikke lange tiden for motoren å fylle den slangen med samme trykk. Kan ikke helt forstå at slangen betyr så mye (så lenge den er tett...). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 4, 2005 Selv om slangen er myk og ekspanderer så skal trykket bli riktig etter kort tid, tar nok ikke lange tiden for motoren å fylle den slangen med samme trykk. Kan ikke helt forstå at slangen betyr så mye (så lenge den er tett...). Eg trur den er tett, men får prøve igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 4, 2005 Om det er av interresse for noen: Kjøpte selv følgende på Tess: Tynn hard plastikslange ca 1,5m Slange ala vakum som går til resirk-ventil fra før (kun noen cm) T-ledd (hadde ikke passende, men måtte kjøpe med skrudingser som passet til slangene) Slangeklemmer Monterte T-leddet altså på slangen som går til toppen av resirkventil, og den korte slangen til resirkventil, og plastslangen inn i kupeen til måleren. Montert måleren på rattstammen med sort dobbeltsidig teip, og tatt slangene ut der (altså de ligger på rattstammen og litt i klemm mellom "dekselet" som forskyver seg når man justerer rattet). En enkel, billig og diskret løsning (men sperrer for nød-indikatorene). Lader maks ca 1,1 bar (men peaker høyere) - steg 3 fra TS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 4, 2005 eg skal prøve med litt kortare slange eg og, samt at den er hardare... Ellers så må ein få skrudt litt trykk.. Scheisse!!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 5, 2005 Kjøpte denne til golfen, men jeg er ikke sikker på om den finnes til A3. Den skal sitte på rattstammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 5, 2005 Tilførsel til ladetrykks måler henter du fra innsuget/plenumkammer.(hvis du har mulighet) De 4 eller 6mm slangene du bruker til det, gjør ikke noe om er myke som BB også nevte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 9, 2005 Har snakka med TS, og han trur at det er lekasje eller øydelagt MAF. Må vel ta meg ein tur inn for å sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 9, 2005 Kjøpte denne til golfen, men jeg er ikke sikker på om den finnes til A3. Den skal sitte på rattstammen. Har du noen flere bilder av dette?? Ferdig montert f.eks... Blir det i veien for instrumentene bak, eller går det greit? Send meg en mail på det du, så slipper vi ødelegge tråden her Suvdal@hotmail.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 12, 2005 har sjekka det i dag igjen, korta ned slangen til turbotrykksmålaren, rensa lmm og håpa på det beste. Fikk da 1,0 bar trykk på 4 og 5 gir ved ca 3000rpm, men klarte ikkje på lnagt nær så mykje på 1 og andre gir (ca 0,6) 3 gir ca 0,8. Er det slik det skal være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...