Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal kjøpe dekk på felgene mine på lørdag men lurer litt på dekkbredden. Er quattro så bør ligge innenfor 2% forskjell på rulleomkrets. Felgen bak er 9,25 mens foran er det 8,75. 18"

 

Lurer litt på 225/40/18 bak men er da usikker på hva det blir foran for å få det nesten likt?

Er den eneste måten å finne det ut på og legge på og måle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger klistret for forskjellige dekkalkulatorer øverst her. Da finner du ut hva du kan gå for. Legge på og måle er bare dumt og sløsing med tid;)

 

En norsk kalkulator HER!

 

Edit: Den norske var bedriten. En bedre HER!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i og med at det bare er en halv tomme forskjell på felgene dine så tror je nesten du burde ha lik dim foran og bak, eventuelt 215 foran og 225 bak:)

 

GLEDER meg foresten til å se felgene ferdig på bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i den kalkulatoren står det ingenting om bredde på felg da,

om du setter 215 på en 8" felg eller 215 på en 10" felg så vil ikke høyden bli helt lik pga strekken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det ikke snakk om 8" og 10" heller, men 8,75 og 9,25 som du selv påpeker at ikke er store forskjellen. Dessuten ligger det mange flere kalkulatorer i den klistrede tråden bare man sjekker den. Tok bare frem et eksempel på en kalkulator, for å få en viss pekepinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/35 og 205/40 vil vel funke :)

 

Og regner med felgene dine er 9" og 8,5" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådstarter: Hvordan har du målt felgene dine, forresten? Ytterkant til ytterkant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte der dekket vill ligge ca. Innsiden av kanten. Regner med det er det som er riktig: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/35 og 205/40 vil vel funke :)

 

Og regner med felgene dine er 9" og 8,5" :)

 

Er skrudde felger så er nok 9,25 og 8,75:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Skal kjøpe dekk på felgene mine på lørdag men lurer litt på dekkbredden. Er quattro så bør ligge innenfor 2% forskjell på rulleomkrets. Felgen bak er 9,25 mens foran er det 8,75. 18"

 

Lurer litt på 225/40/18 bak men er da usikker på hva det blir foran for å få det nesten likt?

Er den eneste måten å finne det ut på og legge på og måle?

 

Jeg ville brukt samme dekk foran og bak med "bare" 1/2 tomme forskjell i felgbredde. Dekk med ulike bredde og samme diameter/omkrets har i disse dimensjonene minst 3 cm forskjell, f.eks 225/40 og 255/35, og 1/2 tomme er bare 1,27cm.

 

Jeg er også tvilende til at normalt strekte dekksider gir lavere omkrets pga tverrkontraksjon/tøyning, da mener jeg man må snakke om ekstermstrekk ala 205 på 10 toms felg.

 

225/40 rund baut skal du ha :) Evt 245/35 hvis du vil ha mer feste og har plass foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte der dekket vill ligge ca. Innsiden av kanten. Regner med det er det som er riktig: klø :

Korrekt;) Fra innsiden av beaden på den ene siden og til innsiden av den andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det litt strekk med 225 på 8,75 da? Eller må jeg ned på 215?

Felgen foran går kant i kant med hjulbuen. Så må litt strekk for å ikke subbe: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt strekk, ja, men ville heller satset på 215 hvis du er redd for at det skal subbe. Da blir det temmelig bra strekk bak, og akkurat passe foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal skjekke om de har det. Så får jeg se hvordan det blir:)

Har ikke lyst på allt for mye strekk i sommer da disse blir brukt på heltid i sommer.

Se om det blir nye bruksfelger neste sommer. Da går det ann og kjøre på med bra strekk og kun bruke de på treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv har jeg 215\35 på 8,5x18 felg, å det er ikke spesielt mye strekk. så ville ikke gått får 225 hadde je vært deg, ville gått får 215 foran å bak jeg, hundre prosent likt blir det ikke siden felgene ikke er helt like breie, men blir så liten forskjell at det har ingenting å si selv om du har quattro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det ikke snakk om 8" og 10" heller, men 8,75 og 9,25 som du selv påpeker at ikke er store forskjellen. Dessuten ligger det mange flere kalkulatorer i den klistrede tråden bare man sjekker den. Tok bare frem et eksempel på en kalkulator, for å få en viss pekepinn.

 

8" og 10" var et eksempel det,pga dekkhøyden. veit godt hvor breie felger han har jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte Federal SS-595 225/35 18" håper det blir greit. Blir sikkert 215 til neste år da jeg skal ha nye bruksfelger så jeg slipper å bruke disse. Veldig lyst på nye breiere ringer bak også en gang. Må space over 16mm nå for å nå ut til buen. Så har plass til litt til. Vi får sjå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte Federal SS-595 225/35 18" håper det blir greit. Blir sikkert 215 til neste år da jeg skal ha nye bruksfelger så jeg slipper å bruke disse. Veldig lyst på nye breiere ringer bak også en gang. Må space over 16mm nå for å nå ut til buen. Så har plass til litt til. Vi får sjå:)

 

Hvordan var bredden på disse? Har du noe sammenligning grunnlag?

Står i samme dilemma som deg nå, og lurte på om feks et FK452 dekk blir for smalt.

Noen som har en formening? Runar : smil :

Se eksempel:

9.5_225_35_R18_Falken_FK452.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var bredden på disse? Har du noe sammenligning grunnlag?

Står i samme dilemma som deg nå, og lurte på om feks et FK452 dekk blir for smalt.

Noen som har en formening? Runar : smil :

Se eksempel:

9.5_225_35_R18_Falken_FK452.jpg

 

Federal dekk var noe mer bredt enn for eks falken. Men kjører nå med 10,25" felger bak på samme dekk. og da ble det strekk: smil : Men foran på 9" er det lite..

 

Ser bakfelgen her

 

CIMG7018.jpg

 

CIMG7099.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var bredden på disse? Har du noe sammenligning grunnlag?

Står i samme dilemma som deg nå, og lurte på om feks et FK452 dekk blir for smalt.

Noen som har en formening? Runar : smil :

Se eksempel

 

Moi? :)

 

Har ikke hatt FK452 selv, bare gamle smale FK451, men har sett FK452 i 255 på 10 toms felg og det var ganske strekt, det sier meg at dekket dekket er ganske gj.snittlig bredt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moi? :)

 

Har ikke hatt FK452 selv, bare gamle smale FK451, men har sett FK452 i 255 på 10 toms felg og det var ganske strekt, det sier meg at dekket dekket er ganske gj.snittlig bredt.

 

Si :)

 

Ja det gamle 451 var jo fryktelig smalt så valgte derfor å ikke ta sjangsen på å kjøpe 452 på bakgrunn av det. Må ha noe som er noe smalere fremme, derav muligheten for å velge et noe smalere dekk (les FK452) for mer strekk foran og bak. Maakan til ballong det ble ble med gamle dekkene går ikke an ;) Samtidig var jeg nøyd med looken bak.

46972_10150262011665335_802595334_14652167_4220190_n.jpg

bak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.