#1 Skrevet April 15, 2010 (endret) Byttet skiver og klosser i fjor foran, da de var totalt utslitt (Merket på skiver: NK-brems, klosser-SBC). Byttet/luftet også bremsevæske. Etter å ha kjørt nå 20000km på dette, har jeg aldri vært fornøyd med "virkningen". Måtte trykke pedalen ned i gulet for å få dekka til å slippe på tørr asfalt... I vinter tok de også skjeivt, slik at bilen fikk en sleng på glatta til tider. Bestemte meg for å bytte klosser her om dagen, og da så jeg at klossene på begge sider innerst ved stemplet ikke hadde tatt på skiven innerst mot senter. Skivene ser av en eller annen grunn ut til å være 14 dager gamle når det gjelder slitasje. Ingen slitekant, men bare noen få spor. Etter å å byttet klosser og luftet på nytt, har jeg fått den "bitende" virkningen jeg ønsket. MEN... Det ser nå ut til at ytterklossene sliter litt skjeivt. Innerst på skiven, er det et "rustent" parti hvor klossen ikke tar jevnt over. Det er ATE bremsesystem på denne, med 288mm skiver. Av denne grunn har jeg 3 spørsmål: 1 Noen som har en ide om hva som kan være utfordringen min her? 2 Eller er dette noe som må slite seg til over litt tid? 3 Hvilken produsent leverer calipter, skiver og klosser til Audi "orginalt"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2010 Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2010 Forstår jeg det rett, så sliter den likt på begge sider av skiven? Bare skjeivt øverst og nederst på klossene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2010 Klossen ser ut til å ligge jevnt på på innersiden på begge skivene, mens ytterst ser den ut til å presse mer lengst fra senter. Innerst mot senter av klossens slitebane har det begynt å ligge et tynt lag med overflaterust. Kan det være at den fjæra som er ytterst på calipteret er slapp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...