#26 Skrevet April 17, 2010 dette hjalp mye ja, skikkelig flaks at jeg så denne tråden, for jeg har akkuratt samme problemet ! håper ikke dette faktisk er en kollisjonsskade da, i og med at bilen er så gammel som den er, hehe... Hehe med alle de svingene på nesodden så er det ikke rart om den er litt "ramme"skeiv;) sikkert ikke no galt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 17, 2010 (endret) nei du sier no der, hehe! har gått hardt for seg et par ganger nå er det jo helvete med telehiv og greier, men den var sånn i fjord også når jeg kjøpte den så vi får se, hehe... noen som har noen å anbefale som kan fikse dette for meg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 18, 2010 Jeg var idag å justerte på senkesettet. Når jeg hadde vært der endel timer så sa jeg meg fornøyd, da var den slik oppsatt målt fra toppen av felgen til hjulbuen: Venstre framme: 81mm Høyre framme: 81mm Venstre bak: 85mm Høyre bak: 85mm Jeg tok så bilen på en liten prøvetur. Når jeg parkerte bilen etter å ha kjørt halvhardt noen km så målte jeg den på nytt. Da var den slik: Venstre framme: 78mm Høyre framme: 75mm Venstre bak: 74mm Høyre bak: 75mm Noen som har noen kommentarer angående dette? Hvordan kan jeg justere bilen slik at den vil være det jeg stilte den inn på selv etter en hard kjøretur? Når jeg justerer senkesettet, burde jeg kjøre en liten runde etter hver eneste justering slik at den nye justeringen får ''satt seg''? Hilsen en litt frustrert Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 19, 2010 Det kommer vel litt ann på helling der du står eller ujevnheter i bakken:) Men det er uansett lurt å rulle bilen litt frem og tilbake etter at man har justert på høyden før man måler:) Ble det gjort før du målte? ellers blir det feil;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 20, 2010 Jeg kjørte ikke noe med den nei, men jeg gynget den litt fram og tilbake (sidelengs) før jeg målte i et forsøk på å få alt til å sette seg. Det var tydeligvis ikke nok Jeg får ikke justert senkesettet på høyre side framme, den ville ikke rikke seg. Noen tips og triks på å få løst dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 20, 2010 Jeg kjørte ikke noe med den nei, men jeg gynget den litt fram og tilbake (sidelengs) før jeg målte i et forsøk på å få alt til å sette seg. Det var tydeligvis ikke nok Jeg får ikke justert senkesettet på høyre side framme, den ville ikke rikke seg. Noen tips og triks på å få løst dette? Lønner seg å kjøre litt for sporvidden på bilen er mindre etter den er løftet og satt rett ned, dette blir som normalt førts etter bilen er rullet litt Masse smøring feks grafitt spray, ellers om det er irret eller noe så kan faktisk coca cola funke til å ta bort irr:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 1, 2010 Har ennå ikke klart å få det rett Har fått på noen smalere felger nå så trur det skal bli lettere å unngå at bilen tar nedi i svingene ihvertfall. Hvis det er noen dyktige senkere i Trondheim så tar jeg gjerne imot hjelp Er det noen som vet om man får leid bukk med armer i Trondheim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 2, 2010 lurte fælt på dette selv når jeg senket cupraen.men fikk aldri noe godt svar på dette.. alt ble feil foran venstre side ble 1,2cm høyere: klø : bak er det ikke så ille.men har også hørt at de på biltilsynet måler hvor mye det er igjen på gjengen for at det må være likt på??eller er dette bare sprøyt??tror jeg må høre med in-tech gutta da siden de driver med understells justeringer i alle varianter godt det er folk her med kunnskap stian!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 2, 2010 In-tech gutta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 2, 2010 lurte fælt på dette selv når jeg senket cupraen.men fikk aldri noe godt svar på dette.. alt ble feil foran venstre side ble 1,2cm høyere: klø :bak er det ikke så ille.men har også hørt at de på biltilsynet måler hvor mye det er igjen på gjengen for at det må være likt på??eller er dette bare sprøyt??tror jeg må høre med in-tech gutta da siden de driver med understells justeringer i alle varianter godt det er folk her med kunnskap stian!! Nå jeg skulle godkjenne min med justerbart så målte de hvor mange cm gjenger det var igjen over og under justeringsskiva. Det som er sprøtt er at hadde jeg justert den høyrere hadde den ikke blitt godkjent pga for få cm med gjenger over justeringsskiva, men hadde jeg justert den lenger ned så hadde ikke bilen klart 11cm fra understell til bakke. Jepp, BT i Drammen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 2, 2010 Monterte nytt TA på golfen igår.. Justerte alt av muttere helt likt.. Og kjørte ut og inn a vverksted.. Var ikke mange mm forskjell rund baut men. Tok mål på alle sidene og skreiv opp, også justerte jeg så alt ble likt.. Gikk jo knallfint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 2, 2010 In-tech gutta? et tuning firma i drammen som har en som er spesialist på understell og justeringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 2, 2010 Nå jeg skulle godkjenne min med justerbart så målte de hvor mange cm gjenger det var igjen over og under justeringsskiva. Det som er sprøtt er at hadde jeg justert den høyrere hadde den ikke blitt godkjent pga for få cm med gjenger over justeringsskiva, men hadde jeg justert den lenger ned så hadde ikke bilen klart 11cm fra understell til bakke. Jepp, BT i Drammen.... var nettop dette jeg fryktet så skjønner ikke hvordan det skal bli godkjent da: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 2, 2010 det her var en lettelse og lese:) Min er justert forskjellig på gjengene foran for og få den lik på høyre og venstre side. Jeg også trodde min hadde vært skakk men. Tok litt tid for og justere det, men det er bra nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 2, 2010 det her var en lettelse og lese:)Min er justert forskjellig på gjengene foran for og få den lik på høyre og venstre side. Jeg også trodde min hadde vært skakk men. Tok litt tid for og justere det, men det er bra nå ble lettet selv kan jeg si men ser ikke for meg at jeg får det godkjent gitt: mad :siden de måler hvor mye gjenger det er igjen på hver demper her i drammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 2, 2010 et tuning firma i drammen som har en som er spesialist på understell og justeringer Noen som vet av en spesialist i Trondheim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 2, 2010 Noen som vet av en spesialist i Trondheim? ikke noen av tuning firmaene oppi der som driver med det kanskje?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 2, 2010 Jo helt sikkert, men vet ikke hvem som er flinke. Har hørt om ES tuning, noen som vet om de er dyktige eller om andre tuningfirma som er bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 2, 2010 hørt my bra om es på forumet her i hvertfall ta og søk her på forumet så kanskje det kommer opp noe?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 17, 2010 Er det noen som vet sånn ca. hvor lang avstand det bør være fra hjulbuen til midten av felgen for at dekket ikke skal ta i hjulbuen på en a4 b5? Har 18'' 235/45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 17, 2010 Jeg har 224/40-18 på min. Der ble 73mm ifra topp felg til skjerm for lite.dvs. det subbet hvis jeg hadde folk med, i svingene.. Satt den til 80 mm,ingen problem nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 17, 2010 Faen såppas mye? Da ser man jo nesten ikke at bilen er senket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 17, 2010 du har foresten for stor dekk dim, den burde vert på 225/40 har hatt justerbart på 3 biler nå(senka skamlavt på alle), og har alldri vert borti at det har blitt ulik avstand til hjul (justert likt på gjengene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 17, 2010 Da har du vært heldig da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 17, 2010 Geir, har du bilde av bilen din sånn som den ser ut me 80mm fra felg til hjulbue? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...