vanskelig å få ut hylse til bærearm

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har byttet bærearm på audi 100 før? Lurer på forskjellige måter å få ut den hylsen som bolten står i. Får ikke ut den hylsen, så lurer på om det er nen som har erfaring med det. har prøvd og dra den ut men får ikke tak. så har eg prøvd med en 12mm lettbtong bolt for å få feste inni hylsen får så å banke den ut. fins det en slags ters som man kan få den ut med? Håper på mange tilbakemeldinger:) Mvh Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gang fikk jeg den ut bare ved å lirke med skruen. En annen gang måtte jeg bare bryte ut hele dritten for så å bytte hylsa med ei ny. Lurer på om jeg ikke har brukt en hjul-bolt engang også.

Selvfølgelig; hvis hylsa sitter sikkelig fast så er det jo litt tricky...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at man lir rådet til å kjøpe ny bolt før man setter igang. Siden dersom den fjernes! så passer den mest sansynlige ikke igjen etterpå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hylsene sitter som regel alltid fast, og er svært vanskelige å få ut. Jeg pleier derfor å løsne resten av bærearmen, og bare bende den ut med hylsa sittende inni, slik Lasse sier. Med et lite maskinspett får man traversen til å sprike litt slik at dette lar seg gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok belage deg på å bestille ny hylse, denne må som oftest ofres i forsøket på å ta av bærearmen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok belage deg på å bestille ny hylse, denne må som oftest ofres i forsøket på å ta av bærearmen...

Jepp, bare og bytte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takk for gode råd. Den er nok grodd seg fast, men får prøve å få brekt den ut. men lurte på å punktsveise en bolt fast til hylsen for så å banke den ut med hammer..? Mvh stian:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har jeg fått ut den hylsen som gikk gjennom bærearmen. sveiste fast en bit gjengestag med mutter på inne i hylsen så banka eg på mutteren får å få den ut, og det gikk veldig bra:) men vet noen hvor eg kan få kjøpt ny hylse? er det bare å kjøpe en hylse og kappe den til? men selfølgelig av samme strl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hylsa får du på Mekonomen, bl.a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.