#1 Skrevet April 16, 2010 Nå har "alt" blitt prøvd på min 2,2 10V MC motor, noen som har tips om hva det kan være???? Kan det ha noe med tenningslåsen og gjøre? Er det noen releer som styrer tenning? Det oppstår en gnist når tenniga vries på, men når startmotor kjøres er det dødt.... Det som har blitt gjort/byttet -tennplugger -pluggledninger -coil/tenningsmodul -rotor/fordelerlokk -hall-giver (målt til 12V og 5V) -hjerne(motorstyring) -Fjernet Defa alarmen(startsperre) -bankesensorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2010 Register og fordeler står rett ? Dersom fordeler er for mye ute av stilling vil ecu kutte tenninga. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2010 det skal jeg sjekke.. Takk =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2010 Register står rett, rotor står rett(på sylinder 1 når merkene er på rett plass) har prøvd fordeleren i forskjellige posisjoner uten at det blir gnist... Eneste jeg merker er litt rart er at tenningsmodulen blir ganske varm, skjønner ikke hva det kommer av, eller om det er normalt, har prøvd to stykker og begge oppfører seg slik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2010 mener det skal være en tapp på baksiden av svinghjul som registrerer TDC eller noe om den er slått inn tror jeg ikke du vil få noe gnist...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2010 Register står rett, rotor står rett(på sylinder 1 når merkene er på rett plass) har prøvd fordeleren i forskjellige posisjoner uten at det blir gnist... Eneste jeg merker er litt rart er at tenningsmodulen blir ganske varm, skjønner ikke hva det kommer av, eller om det er normalt, har prøvd to stykker og begge oppfører seg slik... Dersom du har bytta om på pluggkablene så kan hallgiveren i fordeleren være på feil plass selv om den peker mot det du har som syl1 nå, sjekk at rotoren peker mot et lite hakk på kanten av fordeleren når du har merkene på rett plass. Jeg sleit en del med dette når jeg monterte 10vt i 90en min ser du... noen timer uten at jeg skjønte så mye, da også kom det en gnist men så var det dødt.. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2010 Har sjekka om tappen er på svinghjulet, den er der.. Men tilbake til hall-giveren, plugg kablene er på rett plass i forhold til sylinder rekka med nr 1 fra fronten av bilen, og det streket som står på "blekk koppen" som rotoren står festa på, skal vel stå på streket i kanten av fordeleren når sylinder 1 er på topp.? Har prøvd og snu litt på fordeleren, men uten noen respons. (er det noen som har en Mac-14 styreenhet tilsalgs så kjøper jeg den gjerne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2010 Har sjekka om tappen er på svinghjulet, den er der.. Men tilbake til hall-giveren, plugg kablene er på rett plass i forhold til sylinder rekka med nr 1 fra fronten av bilen, og det streket som står på "blekk koppen" som rotoren står festa på, skal vel stå på streket i kanten av fordeleren når sylinder 1 er på topp.? Har prøvd og snu litt på fordeleren, men uten noen respons. (er det noen som har en Mac-14 styreenhet tilsalgs så kjøper jeg den gjerne) Rotoren skal peke mot det streket på kanten av fordeleren når syl1 er på topp. Jeg har muligens en mac14 ecu liggende. Skal sjekke. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2010 Har du skjekket svinghjulsensorene dine? Ene er til tenning og andre turtall mener jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2010 Jeg har kun målt de, men de skulle vell vært scoopa, har vurdert nye da det er en liten rift i den ene ledninga.. .. .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2010 (er det noen som har en Mac-14 styreenhet tilsalgs så kjøper jeg den gjerne) Jeg har en MAC-14 (MC2) liggende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...