#1 Skrevet April 17, 2010 Ingen mulighet for å få lagt ut feilkoden her? Ellers blir det litt som å svare å et slikt spm: Motorlampa mi lyser, hva er feil? Som sagt over her så går den i nød. Skal være spess CVT olje på denne, filter byttes ikke på service (60000) kun olje. filteret sitter utenfor kassen som en del av et rør. 2 hull under kasse, ett til å tappe av og et til påfylling umbraco er påfylling, tolvkant er tapping. skal tappes ut alt som renner ut, så skru i tappeplugg. montere påflyllings tank som fungerer etter hevert prinsipp med peilekran som skrus inn i peilehull. så skal det fylles på minimum 5 l. deretter startes med brems inne (fylletank/kran fortsatt påmontert med lukket inngang/utgang, olje utover de 5 l må etterfylles etter første åpning av kran om det ikke kommer noe i starten, helles på til det renner ut av kranens utløp ved 1 åpning) alle gir velges og holdes med brems inne i minst 2 sek, så ser man på temp med feks vas/vag-com mvb 11 på 02 girkasse om jeg ikke husker feil. der ser man olje temp. kranens utløp åpnes mens bil står i park når temp har kommet til 30 grader, så lukkes kranen igjen etter at det har sluttet å fosse ut olje, drypping er ok. bilen fortsetter å gå, når du når 35 grader så kan du åpne utløpet på krana igjen til det bare drypper jevnt ut.. krana må så lukkes igjen og pluggen settes inn før 45 grader er nådd.. (lukking av kran er ok når som helst mellom 35 og 45 grader.. 50 grader om bilen går i varme land) så er den skiftet egentlig skal en adapsjons kjøretur kjøres etterpå.. men det går av seg selv.. så det kan man hoppe over. __________________ Jeg er ikke sur.. Jeg har bare sinnsykt kort lunte:) Stian Frilseth Se offentlig profil Se iTrader profil Gi iTrader tilbakemelding til Stian Frilseth Send en privat melding til Stian Frilseth Finn fler innlegg av Stian Frilseth Finn alle emner startet av Stian Frilseth Add Stian Frilseth to Your Contacts I dag, 09:32 #10 | link Svein-Harald Hansen Sveinh VACN medlem siden: 2010 Bosted: Trondheim Bil: Audi A4 2,0 TD 2006 MLT-aut. Medlemsnr: 18675 Det var en veldig innviklet prosedyre for å bytte olje... Går det ikke å måle opp den avtappede oljen og fylle på tilsvarende mengde ny olje med samme temperatur som den man tappet ut. Nivået skal jo bli korrekt såfremst det ikke er lekkasje på girkassa, noe man vel bør kunne se? Men det beste er vel å la VAG utføre jobben, koster jo bare rundt 4000,- med oljen. Ang.feilkode: VAG har funnet ut at det er feil i et kretskort som koster ca 13000,- å bytte(+ arb)!! Kode viste at en turtallsensor var defekt, noe som indikerte feilmeldingi display. Har fått e-post fra Møller Bil i Trondheim, de er velvilligheten selv, og sier det er en reklamasjonssak som ikke skal koste meg noe å bytte. Har for øvrig også nettopp byttet fjernkontroll for sentrallås på reklamasjon, så jeg må jo kunne si at VAG-Trondheim yter meg meget god service. Kanskje det er 120000km servicen som står for tur, de sikler etter? Den koster jo "bare" ca 17000,- å få utført hos VAG. Jaja, vi får se, mulig det blir dem... Inntrykket er i hvertfall positivt, sålangt... For øvrig har jeg fått fortalt at girkassa ikke er i nødmodus før feilindikeringen i displayet viser girvelgeren i invert tekst, dvs at bakgrunnen blir sort og bokstavene røde...Nå viser den rød bakgrunn og bokstavene i sort.........VAG mekanikeren sa det var bare "å tut å kjør"inntil videre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2010 (endret) Var dette et spm? eller hva var grunnen til at du brukte hele mitt innlegg i starten? hehe ps, nødmodus kan være ca 100 forskjellige årsaker til i en kasse.. derfor jeg spurte om feilkode;) Ikke at det gjør meg noe:) Teknikken du nevner med å fylle på lik mengde som er avtappet skal jo i teorien funke. men det kompanserer ikke for eventuell mengde som har blitt borte som feks oljedamp igjennom utluftingen på kassen (ikke at det er så store mengder men hehe) Uansett anbefaler jeg å gjøre dette riktig for å være 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2010 Disse kassene er så skjøre og følsomme at jeg ville gjort det 100% etter boka for å være på den sikreste siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...