#1 Skrevet April 17, 2010 Hei. driver på og skal motere ny clutsj på golfen min åsså har det dukket opp noe som eg stusser veldig på har fått montert trykkplata på motoren, men når eg legger lamellen inn til trykkplata og vrir denne så tar fjørene i selve lamellen i noe på trykkplata. hva er galt?? eller skal det være sånn? er lite lysten på å skru alt sammen for åsså demontere det igjen Haster veldig så vis noen har vært borti lignende så er eg veldig takknemlig for tips og egne erfaringer. Lasse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2010 Prøvd med lamellen begge veier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2010 Prøvd med lamellen begge veier? Ja sjølsagt andre veien går vertfall aldri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2010 Har du montert lokket med den runde spennfjæra feil vei? Kan se for meg at dette kan butte i fjærene på lamellen - så da blir det å pelle alt fra hverandre igjen;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2010 Har du montert lokket med den runde spennfjæra feil vei? Kan se for meg at dette kan butte i fjærene på lamellen - så da blir det å pelle alt fra hverandre igjen;). Nei den er rett vei eg prøvde først med lokk fra en 200mm clutsj åsså ett fra 210mm lokka er litt ulike i utforminga men begge tar i fjærene. så dagens arbeid med å få motoren i bilen stoppa brutalt opp desverre til eg finner feilen. Håper noen her har noen gode tips sånn at eg får satt i motoren i morgen:) Takk for du tok deg tid å svare i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2010 sånn er det sammensatt i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2010 Takk er akurat sånn eg har satt det sammen har tross alt satt sammen noen før og så var egentlig sikker på at eg hadde fått det riktig, men eg kan ikke forstå noe annet en at det rett og slett skal være sånn virker ikke logisk ut men. Noen som har en løs trykkplate liggende som de kan sjekke en lamell mot. det som er litt merkeligt er at den orginale og tok borti når eg la den mot trykkplata: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2010 Takk er akurat sånn eg har satt det sammen har tross alt satt sammen noen før og så var egentlig sikker på at eg hadde fått det riktig, men eg kan ikke forstå noe annet en at det rett og slett skal være sånn virker ikke logisk ut men. Noen som har en løs trykkplate liggende som de kan sjekke en lamell mot. det som er litt merkeligt er at den orginale og tok borti når eg la den mot trykkplata: klø : Jeg har jo samme trykk plate og lamell jeg kan teste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2010 Har satt alt sammen nå og startet motoren merker ingen ulyd så krysser fingrene:) men kom gjerne med en tilbakemelding Glenn Ove bare legg spec lamellen inn til trykkplata og se om fjerene tar i trenger kun trykkplate og lamell for å teste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2010 Har satt alt sammen nå og startet motoren merker ingen ulyd så krysser fingrene:) men kom gjerne med en tilbakemelding Glenn Ove bare legg spec lamellen inn til trykkplata og se om fjerene tar i trenger kun trykkplate og lamell for å teste tok i hos meg også, er vel 3 av disse greiene på trykkplata som er lengere ut en resten. La den mest rette sida mot trykkplata da. andre veien går det iallefall ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 18, 2010 tok i hos meg også, er vel 3 av disse greiene på trykkplata som er lengere ut en resten. La den mest rette sida mot trykkplata da. andre veien går det iallefall ikke. Merkelige greier, men då er det vel sånn det skal være: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2010 Nå driver jeg å monterer samme clutch på samme motor. Men det vare med en slik "dings" som en bitte liten hockey puck.. vet ikke hvordan jeg ellers skulle forklare det. men hvor skal den ? Den er ikke med i den orginale monterings anvisningen for org clutch. Finner ikke delen i ETKA heller. Kan det være et utløserlager? Er vant med 02a kasser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 29, 2010 Det følgte med nytt utløserlager i kittet ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2010 ...men hvor skal den ? http://brokevw.com/TO.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...