Anbefalte innlegg

Hei, jakter på en S4, men har kommet over noen 91/92 modeller av S4 som det er mye rust på. Dører bakluke panser og skjermer foran kan man bytte, men ser enkelte er plaget med rust rundt frontrute, på chassie nederst på på døråpningen bakdører etc. Da begynner det å bli mye jobb med rusten.

Synes enkelte er mer rustene enn type 44 fra 1988-90. Ble det bedre utover 90 tallet ? Synes det er mindre problem når man kommer til S6 da er det mer rustflekker og overflaterust på dører og bakluke. Har blitt litt overrasket i det siste hvor rustne enkelte C4 er. Noen innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jakter på en S4, men har kommet over noen 91/92 modeller av S4 som det er mye rust på. Dører bakluke panser og skjermer foran kan man bytte, men ser enkelte er plaget med rust rundt frontrute, på chassie nederst på på døråpningen bakdører etc. Da begynner det å bli mye jobb med rusten.

Synes enkelte er mer rustene enn type 44 fra 1988-90. Ble det bedre utover 90 tallet ? Synes det er mindre problem når man kommer til S6 da er det mer rustflekker og overflaterust på dører og bakluke. Har blitt litt overrasket i det siste hvor rustne enkelte C4 er. Noen innspill?

 

kommer vel mye an på bruk og klima og vedlikehild.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust rundt frontrute skyldes uten unntak slurv og dårlig arbeid ved skifte av frontrute, så det er sånn sett ikke "bilens skyld", så det burde være mulig å finne biler som er bra rundt ruten. Ellers er jo rust rundt dørlister og i hjulbuer foran ikke akkurat ukjent på C4. Generelt kan man også si at om man finner biler som har noe mer rust enn overfladiske flekker er det et relativt sikkert tegn på tidligere kollisjonsskade, da sinkbelegget gjør at det i de aller fleste tilfeller blir med overflaterust ellers. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et eksempel på rust som jeg har sett på flere biler. Det som er så dumt med rust på tak og A og B stolper etc er at det er ikke lett å reparere. Rust orker jeg ikke styre med i tillegg til at det er som regel en del teksnisk å ta tak i. Må bare fortsette å lete etter en brukbar S4. (er utrolig mange ihjelkjørte s4, uff har sett på noen som kan klassifiseres som vrak/delebil)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=21768099

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=21768099

 

Nevnte bil har jeg ikke sett på, men mister litt lysten når jeg ser dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både audi 100 c4 og S6, det nok slik at klima og Mesta har mye av årsaken til rust.

Men tror det er sjeldent at du kommer borti noe gjennomrusting på disse bilene bortsett fra forskjermer da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulbuer foran ruster fra innsiden.

Bakluke og sinkslipp med påfølgende rust på øvrige dører, mulig dette er kan være litt værre på 100/S4 enn A6/S6. Evt så er bare årsaken at 100 er et par år eldre enn A6.

Ellers er det svært sjelden noe rust under bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har endel rust 'oppunder bak' rundt tanken, men det blir liksom med overflaterusten. Løsning er sandblåsing og ny sinkgrunning.

De fleste med 'sinkslipp' har det pga. rester av presseolje på platene, og til dels tynn lakk. Ser at Nazze har fått en rose midt på døra, har også en i kanten av takluka og i bunn av bakvindu. Stygg sak, men det blir vel kun flekking.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.