#1 Skrevet April 17, 2010 Har et lite problem. på en a3.. Vindusheisen bak bare klikker når jeg vil ha ned vinduet... ... men når jeg tar ut motoren og prøver på de andre vinduene, da funker den.... noen som har non forslag til hvorfor dette sjer? Er det bryteren? Noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2010 har prøvd å bytte brytere... men det sjer det samme.... ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2010 ingen forslag? må jeg på et merkeverksted så de kan plugge inn en pc og se d kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2010 Kan kanskje være at det er større treghet i selve vinduet/mekanismen slik at den "stopper mens leken er god" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2010 hmmm.... ok lager ei liste på det jeg har prøvd.... Har tatt motoren ut fra venstre bak og prøvd den på kablene til venstre framme... da funket den fint... Har satt motoren på sin plass på venstre bak og prøvd den der, da får jeg bare et klikk når jeg trykker ned. Trykker jeg opp så klikker det gjevnt... Har prøvd bryter fra høyre bak, men samme leksa. Har også kjøpt ny motor, også det uten hell... samme leksa igjen. Prøver også med bryteren fremme men sjer det samme som ellers... bare masse klikking... Har tatt ut motoren så den har ligget løst... ingen reaksjon... bare klikking.... Ved trykk ned, klikk, ven slipp av nedtrykking, et klikk. ved å dra opp... klikk-klikk-klikk til jeg slipper..... BLIR GAL...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2010 hmmm.... ok lager ei liste på det jeg har prøvd....Har tatt motoren ut fra venstre bak og prøvd den på kablene til venstre framme... da funket den fint... Har satt motoren på sin plass på venstre bak og prøvd den der, da får jeg bare et klikk når jeg trykker ned. Trykker jeg opp så klikker det gjevnt... Har prøvd bryter fra høyre bak, men samme leksa. Har også kjøpt ny motor, også det uten hell... samme leksa igjen. Prøver også med bryteren fremme men sjer det samme som ellers... bare masse klikking... BLIR GAL...! Har du prøvd å kjøre motoren på rett dør, uten at den sitter fast i døren? Hvis den da går som den skal, er det jo ikke noe feil med motoren! Har du sjekket for brudd i ledningsnett i gummibelg mellom dør og b-stolpe? Hvis motoren klikker, kan det bety det at den oppstår så høy motstand som den skal møte når vinduet er helt oppe, eller helt nede. Det samme vil skje hvis vinduet har kilt seg/eller er tregt Bare noen forslag... Håper det kan hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2010 motoren er prøvd uten å sitte fast... får bare klikk.... har også prøvd når motoren står fast, ved å sku i vinduet, men får bare klikk... er godt muligt der kan være brudd på en kabel, men det syns jeg er rart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2010 Hadde samme problem på førerdøra mi. Løsnet de 6 skruene som holder sammen motor og lokk til styringsenheten og sprayet inn CRC 5-56. Da "funket" vinduet igjen, ved å trykke motsatt vei på bryteren, og bare 1 cm for hvert klikk. Har skjedd et par ganger til siste året, og sist gang må æ ha spraya ekstra mye, for da virka bryteren riktig vei, og vinduet gikk hele veien på et trykk!!! Konklusjonen på mitt vindu må være fukt på kretskortet, og at den følte mer motstand enn den egentlig hadde. Skal stoppe/klikke ved for mye motstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...