Vibrasjon ved nedbremsing - Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i det siste fått en vibrasjon som blir verre og verre. Vibrasjonen merkes ikke noe ved vanlig kjøring, men ved nedbremsing er den så kraftig at hele bilen rister. Dette er fra 60km/t og oppover. Ved aksellerasjon og stabil fart merkes det ingenting.

Hvis det hadde vært bremseskiver og klosser hadde jeg vel kjent det i bremsepedalen?

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tilsvarende på bilen min i fjor. Jeg visste at det venstre endeleddet var alt annet enn bra. Byttet dette og vibrasjonen var borte. Det skal sies at jeg kun hadde vibrasjoner under hard nedbremsing.

Det mest åpenbare er kast i ei/flere skiver. Nå veit jeg ikke hva som er hard risting for deg, men jeg har før hatt kast i skiver som er merkbart, men ikke på pedalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tilsvarende på bilen min i fjor. Jeg visste at det venstre endeleddet var alt annet enn bra. Byttet dette og vibrasjonen var borte. Det skal sies at jeg kun hadde vibrasjoner under hard nedbremsing.

Det mest åpenbare er kast i ei/flere skiver. Nå veit jeg ikke hva som er hard risting for deg, men jeg har før hatt kast i skiver som er merkbart, men ikke på pedalen.

Hard risting som at speilglassene nesten hopper ut av speila ved nedbremsing. Det er MYE. Skal gå over understellet i morgen da. Har fått høre det er lurt å sjekke foringer på alt av framstilling, skiver, stempler som kan ha hengt seg osv. Nok å gjøre med andre ord.:P

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem for et par måneder siden - byttet skiver og klosser så var problemet borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte bytte fremhjulslagre, merket ingenting ved kjøring men det ene var nesten tørt i indre lager..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dratt litt og skubbet frem og tilbake på hjulene, men virker ikke som om hjullagre er gåene. Ingen lyder eller bevegelser...

Tør ikke sjekke skiver før jeg får lønning.:P

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merket vibrasjon etter omlegging og skift av dekk. De hadde balansert riktig men glemte de innerste ringene, da begynte det å riste i 60 70 km/h. Mer sannsynlig med noe i understellet i ditt tilfellet da, som er slitt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være avbal lodd som har ramla av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min S2, som har lik type forstilling som din (?)

Og der har jeg ett gåent endeledd som venter på å bli skiftet.

Dette finner du ut ved å jekke opp bilen og ta tak i hjulet "kvart på tre" og dra det i små bevegelser i styre-retningen. Bruk gjerne den tredje hånda di til å holde på leddet mens du gjør dette..

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Skal ta å få sett på det en dag jeg.:)

Flere tips til hva jeg kan sjekke taes hjertelig i mot.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag vært en tur ute med en mekaniker for å få funnet ut av denna bilen. Han sjekket foringer, endeledd, hjullager og det meste i framstilling. Ingenting galt der... Så tok vi en prøvetur, og han mente det var bremseskiver det var kast i. Så nå skal nok alle fire skivene sendes til dreining eller sliping eller hva man kaller det.:P

I tillegg skal alle foringer byttes, så får vi se om det blir bedre.:)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt akkurat det samme på flere biler, og manglende pulsering i pedal... Sjekk/ bytt skiver og klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.