#1 Skrevet April 18, 2010 Hei.. Er i ferd med å gjøre noe med understellet, det skal STRAMMES opp. Problemet er at jeg er usikker på hvordan jeg skal gå fram. Chassi er B2 og jeg vil beholde 4bolt siden jeg har felger liggende til dette. Justerbart: Ser for meg dette "Variant 1" : http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_90&products_id=592 Kom gjerne med erfaringer angående Variant 1 kontra Variant 3 om noen har. Her må jeg jo få tak i nava til delte fjærbein. Regner da med at "b4/7a/s2coupe/2.8" nav foran og s2coupe/7a bak? Så presse jeg bare inn B2 spindlene. Bremser: Foran: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_87_106&products_id=1269 Vil disse gå på hvilke som helst delte fjærbein av typen: "b4/7a/s2coupe/2.8"?? Bak: Ryktet går om at framskivene (4x108 256mm) kan settes bak, med s4c4 bakcaliper, har caliper. Hvis noen er skuddsikkre på dette så kom med forslag til et sett som vil passe overends (justerbart/nav og bremser) Tor-Steve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2010 Ruller med justerbart på min coupe gt. Du kan ikke presse inn spindel i fra type 81/85 da disse har mindre hjullager og dermed mindre diameter på spindel. Jeg brukte: Delte fjørbein i fra en 1990 A80 inkl drivaksel og ytre drivknute. Indre drivknute i fra en 5S coupe da disse passet rett på drivakselen i fra 1990 modellen Bærekuler med 19 mm kule og 2 skruehull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2010 Hadde en -88 90q, dvs B3, og den hadde delte bein originalt den også. Tror det var noen av de siste utgavene til B3 som hadde dette. Bak: Det går å flytte fremskivene dit med calipperne som du sier. Det er noe sliping og filing og klossene griper ikke 100% om skiva men det går visst fint likevel. Noen har sveist på lengre "ører" på klossene for at de skal dekke helt over. Men ifølge Tom Rune Fristad som har slike bremser bak på bilen sin og kjører hardt så er det ikke nødvendig. Du kan evt sende en pm til Aleksander Kvarud som overtok 90`n min og satt på de bremsene bak (brukte forresten ebc turbogroove skiver der bak i 256). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2010 Ruller med justerbart på min coupe gt. Du kan ikke presse inn spindel i fra type 81/85 da disse har mindre hjullager og dermed mindre diameter på spindel. Jeg brukte: Delte fjørbein i fra en 1990 A80 inkl drivaksel og ytre drivknute. Indre drivknute i fra en 5S coupe da disse passet rett på drivakselen i fra 1990 modellen Bærekuler med 19 mm kule og 2 skruehull. 1990 A80, kan jeg bruke komplette s2 aksler da eller er splinesen på navet forskjellig på A80 og S2? Jeg kan fortsatt bruke bærebrua fra B2en foran og bak? Om indre drivknute er 108mm så gjør ikke det noe siden jeg bare bytter flens på kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2010 Hadde en -88 90q, dvs B3, og den hadde delte bein originalt den også. Tror det var noen av de siste utgavene til B3 som hadde dette. Bak: Det går å flytte fremskivene dit med calipperne som du sier. Det er noe sliping og filing og klossene griper ikke 100% om skiva men det går visst fint likevel. Noen har sveist på lengre "ører" på klossene for at de skal dekke helt over. Men ifølge Tom Rune Fristad som har slike bremser bak på bilen sin og kjører hardt så er det ikke nødvendig. Du kan evt sende en pm til Aleksander Kvarud som overtok 90`n min og satt på de bremsene bak (brukte forresten ebc turbogroove skiver der bak i 256). Er det forskjell på B3 delte fjærbein og B4 delte fjærbein i grunn? Tenker da på foran. Så det mest optimale for meg hadde vært å funne tak i en B3 med delte, for da passer alt, foran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2010 1990 A80, kan jeg bruke komplette s2 aksler da eller er splinesen på navet forskjellig på A80 og S2? Jeg kan fortsatt bruke bærebrua fra B2en foran og bak? Om indre drivknute er 108mm så gjør ikke det noe siden jeg bare bytter flens på kassa. S2 og og de fleste biler med 5'er har 82 mm hjullager. Std A80 type 89/B4 har 75 mm. Dermed er jeg rimeilg sikker på at ikke splines på disse bilene går om hverandre. Bærebruer går om hverandre mellom type 85 og 89. Ja prøvde meg på å bytte flens i kassa men flens i fra type 89 passet ikke inn i org girkassa. Eller så var det at den ikke kunne skrus ut med en umbrako i senter? Husker ikke helt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 20, 2010 Er det forskjell på B3 delte fjærbein og B4 delte fjærbein i grunn? Tenker da på foran.Så det mest optimale for meg hadde vært å funne tak i en B3 med delte, for da passer alt, foran og bak? Er vel ikke store forskjellene. B4 har i alle fall M14 bolt i festet mellom bein og nav, samt at jeg innbiller meg at alle B4 har feste for stabstag på fjørbeinet og ikke i bærearm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2010 Hvis jeg kjøper meg Variant 1, så er det vel sveisa inn øyer til stabstag i fjærbeina, kan jo se slik ut på bildene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...