#1 Skrevet April 19, 2010 Svigermor søker råd! Hun har en Audi A6 1995mod, med automat som har rullet 400K Km. Hun har eid bilen i mange år, men aldri skiftet olje på differensialen. Hun har spurt på Audiverkste om dette, men dem har sagt at dem aldri skiftet olje på diffen, fylte bare på om det var behov for etterfylling. Stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2010 Ja.. det er egentlig ikke noe skift-interval på dette. Viktigste er å peile den og se at nivået er korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2010 Ja.. det er egentlig ikke noe skift-interval på dette. Viktigste er å peile den og se at nivået er korrekt. Ingen intervaller altså.. Hvordan er med med smøre-evnen til olje`n etter 100-200K km da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2010 Det viktigste er at det er olje der, men du har et poeng. Er hun opptatt av dette er det jo en grei sak å skifte ut en liter hypoidolje. Jeg opplevde differensial-havari på min 1979 Audi 80 automat, fordi det den gang het at gearkassene var smurt en gang for alltid. Det fungerte dårlig på automatene der differensialen er separatsmurt med 3/4 liter olje. Etter rundt 150.000 km var oljen borte og differensialen hylte stygt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2010 Jeg vil TRO at smøreevnen er god nok, i og med at det ikke er noe drivstoff osv inne i bildet som blander seg i oljen. Men finns sikkert noen smøreeksperter her;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2010 Jeg vil TRO at smøreevnen er god nok, i og med at det ikke er noe drivstoff osv inne i bildet som blander seg i oljen. Men finns sikkert noen smøreeksperter her;) Ja, vi får håpe det:) Ville jo tru det var en ganske grei operasjon å ta samtidlig som oljebytte på girkassen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2010 Jeg merka stor forskjell på sperra i diffen etter oljebytte. Mye lettere inn og ut når det er kaldt med ny olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 19, 2010 Har også merket stor forskjell på manuelle girkasser ved oljeskift, så det er ingen tvil om at oljens egenskaper blir dårligere etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2010 Tenk på bakdiffen jeg da, steinar. Men er nok sunt med oljebytte på Man.kasser også en gang i året 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2010 På min 02 passat plagdes jeg med at den var treg å få i gir. Jeg skikfta olje på girkassen, og vips....problemet borte. Bilen hadde da rulla 150k. Jeg valgte da også oljeskift på diff bak. I følge verkstedet var det på tide med oljebytte, da det vistes at oljen var gammel. Så det stemmer nok at olja blir dårligere etterhvert som tid og km ruller og går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...