Oversikt over sikrings og relépanel Golf 1 GTi

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at bensinpumpereléet mitt er gåent(se egen tråd under Kjøp og Salg), og lurte på hvilket av reléene det er. Finnes det en oversikt over panelet alt sitter på? Kurser og posisjoner. Finner utrolig nok ikke dette i Haynes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er samme boks på alle golf fra 80-89, på min 86 mod er bensinpumperelet nr2 øverst fra venstre, et blått med nr 67, men det varier hvilket tall det er på rele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er samme boks på alle golf fra 80-89, på min 86 mod er bensinpumperelet nr2 øverst fra venstre, et blått med nr 67, men det varier hvilket tall det er på rele.

 

Kan dessverre ikke svare på spørsmålet som ble stilt til å begynne med (selv om jeg strengt tatt burde nettopp det). Men helt sikkert er det i alle fall at det ikke er samme sikringsboks og stikkere fra 80-90. Min 1982 Golf CL hadde en helt annen boks og stikkere på sitt nett enn stikkerne på 83 GTI-nettet jeg skulle benytte da den ble bygget om til Golf PL;). Jeg kom da til at de hadde en type boks og stikkere fram til og med 1982, så en ny type fra og med 1983 og denne ble igjen endret fra og med modellår 1988. Jeg ga i alle fall opp å pare motornettet fra 1991 16V-motoren med det eksisterende nettet fra 1982. Redningen ble det nevnte 1983-nettet med GTI-innsprut.

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da skal jeg koke han som sa det til meg i olje :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg får bare få tak i riktig rele og begynne å bytte ut til bilen starter? Kan bli interessant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg får bare få tak i riktig rele og begynne å bytte ut til bilen starter? Kan bli interessant :)

 

Eller du legger opp ny, bryterstyrt strømforsyning til pumpa. Selv om det er bedre (og ikke minst sikrere) å bytte rele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenr på rele er ihvertfall 321 906 059 c,

har du flaks står det samme på det gamle releet.

 

Men ville prøvd å finne et brukt et, koster nesten 2000,- nytt

fra Møller...

 

Du kan finne det på Audi 80 fra 73-78, Scirocco 74-83,

Golf/jetta 1(cab 80-83), Passat/santana 74-84 med K-jet.

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.