#1 Skrevet April 20, 2010 Hei! Skal til å koble inn US-Style modul nå, men får f*en ikke til altså... Inn i hovedlykta går det fire ledninger. Helbrun, svart/hvit, svart/grå og svart/gul. Har prøvd å måle meg fram til pluss, men fant tydeligvis ikke riktig da... På blinklyset skulle jeg også finne pluss. I mitt hode er svart og brun minus-farger, men inn i blinklyset - gjett hvilke farger som er på ledningene til det? Nettopp, brun og svart. Så da lurer jeg på - er det noen som vet hvilke ledninger som er pluss og hvilke som er minus på disse? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2010 Sett måleapparatet ditt på en leder i lykten og på et jodingspunkt (batteri eller en skrue som ser passende ut), sjekk motstanden. Er den ~0 er det jord. Etter det jeg husker på min lykt (a4) var det felles jord inni lykten, hvit og gul var fargene som fjern/nærlys brukte. Så da antar jeg jorden din er brun, sjekk den på samme måte som de andre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2010 Takk for tips! Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2010 Hvis du ikke har multimeter: Ta ett glass med vann, fyll ett par spiseskjeer med salt oppi. Stapp begge ledningene nedi, med spenning på. Den det bruser/bobler av = minus. Enkelt og greit triks i nøden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...