Ledningsnett linselykter - Hjelp? US-Style lys.

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal til å koble inn US-Style modul nå, men får f*en ikke til altså...

Inn i hovedlykta går det fire ledninger. Helbrun, svart/hvit, svart/grå og svart/gul. Har prøvd å måle meg fram til pluss, men fant tydeligvis ikke riktig da...

På blinklyset skulle jeg også finne pluss. I mitt hode er svart og brun minus-farger, men inn i blinklyset - gjett hvilke farger som er på ledningene til det? Nettopp, brun og svart.

Så da lurer jeg på - er det noen som vet hvilke ledninger som er pluss og hvilke som er minus på disse?

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett måleapparatet ditt på en leder i lykten og på et jodingspunkt (batteri eller en skrue som ser passende ut), sjekk motstanden. Er den ~0 er det jord.

Etter det jeg husker på min lykt (a4) var det felles jord inni lykten, hvit og gul var fargene som fjern/nærlys brukte. Så da antar jeg jorden din er brun, sjekk den på samme måte som de andre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips!

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har multimeter:

Ta ett glass med vann, fyll ett par spiseskjeer med salt oppi.

Stapp begge ledningene nedi, med spenning på.

Den det bruser/bobler av = minus.

Enkelt og greit triks i nøden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.