#1 Skrevet April 20, 2010 Slenger igang enda en tråd pga forberedelsene til helgens treff Jeg har ikke maskin eller poleringsmidler tilgjengelig, men vil ha frem mest mulig glans i lakken uten dette. Måten jeg hadde tenkt å gå frem på er som følger: Avfetting, spyle (varmt), Vaske over med CG citrus, spyle(kaldt), tørke, Gå over med Autoglym Resin Polish (for hånd selvfølgelig), Swisswax Onyx til slutt. Noen tips/råd? Andre løsninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2010 Setter pris på innspill her... Sikkert noen som har noe å komme med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2010 Ville tatt en titt på http://www.DCN.no jeg, Glenn Erik Bilpleie for dummies v2 er kjempe fin for dette! EDIT : http://www.detailersclub.no/artikler/guide/46 Ellers er det bare og søke litt i forumet der, noe som er veldig enkelt da det er lite og oversiktelig, så finner du nok svar på det meste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2010 Hørtes jo ut til å passe ypperlig for min del Da er det bare å lese bilen blank ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2010 HAHA, dummen Står mye nyttig der, kan finne frem mere linker i kveld, eller så får du komme ned og få litt spa her nede! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2010 Da er hele den lest.. Må kjøpe meg lakkrens slik han lovpriser å bruke det ihvertfall.. Lakkrens - polish -wax. Det blir min combo... Vet at det ikke er noe sealer imellom polishen og voksen, men det er pga jeg ikke har anledning til å la bilen stå i 12 timer før treffet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2010 Cleaner Fluid før voks holder, kjøp eventuelt Cleaner Fluid Medium hvis du har litt swirls for å få tatt litt mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2010 Hvordan gjør jeg det med folien på taket? Skal det poleres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2010 Da er hele den lest..Må kjøpe meg lakkrens slik han lovpriser å bruke det ihvertfall.. Lakkrens - polish -wax. Det blir min combo... Vet at det ikke er noe sealer imellom polishen og voksen, men det er pga jeg ikke har anledning til å la bilen stå i 12 timer før treffet CG Jetseal fikser det problemet. Den skal ligge på bilen i ca 15 minutter før den fjernes, og er klar til voks 20 minutter etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2010 Problemet er at jeg ikke rekker å få tak i "nettbutikk-vare" innen imorgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2010 Hvordan gjør jeg det med folien på taket?Skal det poleres? Brukte steg 2 på meguairs sin 3-stegspakke "Polish" ble stoor forskjell, tok og på wax etterpå, men om det gjorde noe fornuftig, er jeg ikke sikker på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 21, 2010 Okei Da blir det en runde med håndpolish på taket også Takk for kjapt svar Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 21, 2010 Swissvax holder jo til på Lillehammer, er ikke det rett rundt hjørnet for deg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 22, 2010 Er ikke så langt unna nei, men mye jobbing om dagen - så er ikke alltid lett å finne tiden, selvom det er nærme. Følger oppsettet Kenneth Nilsen gav meg jeg. Vil aldri bli 100% for hånd uansett, så da får man bare gjøre det beste ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...