#1 Skrevet April 21, 2010 (endret) Ok dette kan være et litt dumt spørsmål, men er det noen som har prøvd å putte en S4 gearkasse inn i en A6 1.8T Avant Quattro 4B? Grunnen til at jeg spør er at jeg ramlet over en annonse på eBay hvor det var et firme som skulle selge en S4 kasse og i beskrivelsen sto det at den også passet A6 4B, noen som vet? I en ferdig verden så ville de jo ha passet direkte om hverandre og vips hadde jeg fått meg 6 trinns kasse i A6en. :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2010 en A6 1.9T Avant Quattro 4B? Hvilken motor snakker du om? 1,9tdi? 1,8T? Hvis du har tdi motor så blir bensinkasse helt feil utveksling, det blir alt for høyt turtall på landeveien. Jeg har både prøvd å ha dieselkasse i bensinbil og omvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2010 Er en 1.8 T bensiner, beklager skrivefeilen i posten min. Synes den er relativt høyt gearet på 5.gear, hadde helst sett at man hadde et turtall på rundt 2500 omdreininger når man ligger i motorveishastighet. Slik den er nå har jeg 3000 omdreininger når speedometernålen runder 100 Km/t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2010 Det er mye som er forskjellig mellom 5- og 6-trinns ihvertfall.. Mellomaksel, fester, giroverføring og en del annet småtteri. I tillegg må sluttutvekslingen på differensialene være lik foran og bak, og det er ikke sikkert det er samme heller, og da blir det helt umulig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...