Anbefalte innlegg

Hei

Har en ulyd framme på høyre side.

Jeg kan ligge i 2. giret å slippe gassen i 1-2sek sånn at bilen begynner å bremse på giret, gir jeg da gass igjen, så kommer det et lite "bank / klunk"...

Byttet mansjett på drivknuten i vinter, husker ikke måneden men var snø ute iallefall :P

noen ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min A3.... Når jeg slipper gassen og gir på igjen så hører jeg et dunk/klunk... Kommer som regel hver gang jeg girer også, siden jeg da slipper gassen.... Har foreløbig ikke funnet ut hva det er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt lenge med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei rundt 1 uke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dårlige motorfester? siden det er lyd når du går av/på gassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærearmer?

Er nok enig i dette ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan forklare hvordan bærearmene kan forårsake denne lyden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis foringene er dårlig i bærearmene, så vil disse vandre fram og tilbake i takt med at man bremser eller gir på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulet bremes opp/accelereres.. og det igjen skal overføres til retardasjon/accelerasjon på hele bilens masse, hva forbinder hjulene til bilen, jo bærearmene. Så de utsettes for voldsomme krefter, og om det da er slakk i en kule på en arm så vil dete ofte høres som et klakk, ved brå tutching av brems og ellers brå belastningsendringer ved gass/brems så er det somregel nedre bakre bærekule det er slakk i:) Kjennes best om man belaster kula i lengderettningen på bilen, ikke opp og ned. Det hadde jeg startet med å se på:) Kan jo seff være andre armer/ting også.. som feks motorfester/girkassefester, men dette er vanligst, syntes jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme problemet!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vell, da er det vell bare å kjøpe et forstillings sett fra ebay....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk nedre bakre bærearmer. De lager denne lyden ved slakk pga de er de eneste med som holder igjen på akselerasjon/deakselerasjon. Prøv å rull ned en bakke i fri og spark lett på bremsen flere ganger og du vil antakelig få samme lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg har lyden høyre bak jeg da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute idag å kjørte, kom inn i en høyre sving å akselererte litt små kraftig ut av den, plutselig hører jeg en smell på høyre siden, regner med at det bare var bærearmen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd med byttet nedre bærearmer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.