#1 Skrevet April 21, 2010 (endret) Hei Har en ulyd framme på høyre side. Jeg kan ligge i 2. giret å slippe gassen i 1-2sek sånn at bilen begynner å bremse på giret, gir jeg da gass igjen, så kommer det et lite "bank / klunk"... Byttet mansjett på drivknuten i vinter, husker ikke måneden men var snø ute iallefall noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2010 Bærearmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2010 Har samme problem på min A3.... Når jeg slipper gassen og gir på igjen så hører jeg et dunk/klunk... Kommer som regel hver gang jeg girer også, siden jeg da slipper gassen.... Har foreløbig ikke funnet ut hva det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2010 kjørt lenge med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2010 Nei rundt 1 uke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2010 Kan det være dårlige motorfester? siden det er lyd når du går av/på gassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2010 Bærearmer? Er nok enig i dette ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2010 Noen som kan forklare hvordan bærearmene kan forårsake denne lyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2010 Hvis foringene er dårlig i bærearmene, så vil disse vandre fram og tilbake i takt med at man bremser eller gir på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2010 Hjulet bremes opp/accelereres.. og det igjen skal overføres til retardasjon/accelerasjon på hele bilens masse, hva forbinder hjulene til bilen, jo bærearmene. Så de utsettes for voldsomme krefter, og om det da er slakk i en kule på en arm så vil dete ofte høres som et klakk, ved brå tutching av brems og ellers brå belastningsendringer ved gass/brems så er det somregel nedre bakre bærekule det er slakk i:) Kjennes best om man belaster kula i lengderettningen på bilen, ikke opp og ned. Det hadde jeg startet med å se på Kan jo seff være andre armer/ting også.. som feks motorfester/girkassefester, men dette er vanligst, syntes jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2010 jeg har samme problemet!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 21, 2010 vell, da er det vell bare å kjøpe et forstillings sett fra ebay.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 21, 2010 Sjekk nedre bakre bærearmer. De lager denne lyden ved slakk pga de er de eneste med som holder igjen på akselerasjon/deakselerasjon. Prøv å rull ned en bakke i fri og spark lett på bremsen flere ganger og du vil antakelig få samme lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 21, 2010 http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-SATZ-AUDI-A4-B5-A6-C5-A8-VW-PASSAT-3B-14-TLG_W0QQitemZ220592135974QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item335c50df26 Noen som har prøvd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 22, 2010 men jeg har lyden høyre bak jeg da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 23, 2010 var ute idag å kjørte, kom inn i en høyre sving å akselererte litt små kraftig ut av den, plutselig hører jeg en smell på høyre siden, regner med at det bare var bærearmen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 3, 2012 Gammel tråd med byttet nedre bærearmer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...