#1 Skrevet April 21, 2010 Noen som har noe peil på hva som kan være galt. Motor: 1,8T agu står i golf gti 98 mod. Ikke noe fusk verken før eller etter men bare ved 2000rpm spessielt når bilen er kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2010 Tipper det har med denne såkalte N249 ventilen å gjøre. Er en ventil som åpner opp dumpventil under pådrag ved hjelp av ett vakuum resovar. Har noe lignende symptomer på min bil, men har vært sånn de 4 årene jeg har hatt bilen, og ingen diagnose eller lignende har kommet opp med noe feil. Søk "N249" på google så kommer det endel opp om diverse fix, som bypass osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2010 men jeg tror min bil har denne ventilen, virker som denne ventilen kom i 2000 eller noe slikt, Men takker for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 23, 2010 Stemmer det Espen, AGU motoren har ikke N249, så feilen ligger i allefall ikke der. Det er mye som kan være årsak, du må nesten gyve på og sjekke vakuum, gasspjeld, plugger, osv osv og finne frem diagnosen og logge litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2010 Jeg er ikke spesielt teknisk av meg, men på en S3 jeg hadde røyk luftmassemåleren. Da oppførte den seg slik som beskrevet over. Mistet turbotrykket og gikk svært dårlig ved pådrag. Dette er hvis jeg ikke husker feil, en vanlig feil på 1,8T? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2010 kan det være en coil som begynner å bli gåen? min "hoppet over" i ny og ned en god stund før coilen røyk,og etter at jeg byttet den så blei det borte. også på vag com så ser jeg at to av coilene mine er nyere enn de to andre fordi de gir litt mere strøm. skjekk på vag-com om det er en som skiller seg ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...