Anbefalte innlegg

Noen som har noe peil på hva som kan være galt.

Motor: 1,8T agu står i golf gti 98 mod.

Ikke noe fusk verken før eller etter men bare ved 2000rpm spessielt når bilen er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det har med denne såkalte N249 ventilen å gjøre. Er en ventil som åpner opp dumpventil under pådrag ved hjelp av ett vakuum resovar.

Har noe lignende symptomer på min bil, men har vært sånn de 4 årene jeg har hatt bilen, og ingen diagnose eller lignende har kommet opp med noe feil.

Søk "N249" på google så kommer det endel opp om diverse fix, som bypass osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg tror min bil har denne ventilen, virker som denne ventilen kom i 2000 eller noe slikt,

Men takker for tipset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Espen, AGU motoren har ikke N249, så feilen ligger i allefall ikke der.

Det er mye som kan være årsak, du må nesten gyve på og sjekke vakuum, gasspjeld, plugger, osv osv og finne frem diagnosen og logge litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt teknisk av meg, men på en S3 jeg hadde røyk luftmassemåleren. Da oppførte den seg slik som beskrevet over. Mistet turbotrykket og gikk svært dårlig ved pådrag. Dette er hvis jeg ikke husker feil, en vanlig feil på 1,8T?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være en coil som begynner å bli gåen? min "hoppet over" i ny og ned en god stund før coilen røyk,og etter at jeg byttet den så blei det borte. også på vag com så ser jeg at to av coilene mine er nyere enn de to andre fordi de gir litt mere strøm. skjekk på vag-com om det er en som skiller seg ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.