Hovedtreff Våler 5. og 6.juni

Anbefalte innlegg

Mitt beste stalltips er. Ta med ski/snowboard bukse og vinterjakke. Slår aldri feil på kvelden:) Da er det heller ikke så nøye om soveposen har fått seg ny sykt innviklet glidelås i løpet av kvelden :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok en liten gjeng sørover fra Kristiansund også :)

Noen skal bo på hotell, mens andre igjen (inkludert undertegnede) har leid hytte ved Elverum Camping.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok en liten gjeng sørover fra Kristiansund også :)

Noen skal bo på hotell, mens andre igjen (inkludert undertegnede) har leid hytte ved Elverum Camping.

Får jeg spørre hvorfor dere ikke blir på campingen? :confused:

Lite snakk om hvor kjekt det var på hotellet eller i campinghytta..

Jeg har ikke bedre vett enn at jeg synes det er kjekkest å hutre å fryse, svett og shabby på et lite jorde, med "kongen av campingplassen" dundrende fra en eller annen bil, der en har sovna under et lass med campingutstyr..og en annen utfordrer skjebnen med bålfyring.. :tilber:

DET er "ferie" for meg iallefall : smil :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jeg spørre hvorfor dere ikke blir på campingen? :confused:

Konklusjonen er vel fattet ut i fra en samlet erfaring fra flerfoldige treff gjennom flere år i klubbsammenheng, både på Våler, Rudskogen, Bergen, Nordvest, ACR, Funasdalen osv. ;)

Vi har vel også snart prøvd de fleste former for overnatting på disse treffene, det være seg på campingen ved/på banen, hytter på campingplasser, hotell og overnatting hjemme hos bekjente/andre klubbmedlemmer i nærheten av treffene.

Enkelte begynner vel etterhvert å bli godt voksne, familiserte osv., noe som fører til at av og til blir andre familiemedlemmer med på treff også, og det er ikke like populært/aktuelt for alle å krype ned i en sovepose i et telt ;)

Ellers spiller jo vær og sanitære forhold også en viktig rolle. Etter å ha kjørt store deler av landet med bil og tilhenger på vei til treff så er det godt å vite at man kommer fram til en varm og tørr plass, og ikke minst med en ok seng hvor det er mulig å få seg en skikkelig natts søvn. At det også er muligheter for å få vasket seg på en grei måte om man ønsker det er heller ikke noe minus :)

Det var vel en sesong eller to det ikke var "camping" tilgjengelig også (?), og da måtte man jo ty til andre alternativ, og siden har det blitt det da man gjerne erfarte at det ikke var så dumt. Sist jeg bodde på campingen var i allefall på den tiden hvor det fremdeles var tillatt å campe inne på selve baneområdet på Våler. Da var det telt og mye annet rart ;)

Lite snakk om hvor kjekt det var på hotellet eller i campinghytta..

Mulig det... Jeg sitter i allefall med masse gode historier og minner fra både hotell og hytte :) Grunnen til at det blir hytte på blant annet meg i år igjen, er jo nettopp pga at jeg synes det er der jeg har hatt det kjekkest når jeg har vært på biltreff tidligere, derfor satser jeg på det i år også ;)

Jeg har ikke bedre vett enn at jeg synes det er kjekkest å hutre å fryse, svett og shabby på et lite jorde, med "kongen av campingplassen" dundrende fra en eller annen bil, der en har sovna under et lass med campingutstyr..og en annen utfordrer skjebnen med bålfyring.. :tilber:

DET er "ferie" for meg iallefall : smil :: smil :

Ja, hver sin smak :) Den tiden er nok over for mitt sitt vedkommende. Det siste jeg ønsker å være med på er noe som gir meg assosiasjoner til en Gatebil-festival. Vil jeg på "festival" så drar jeg på festival ;)

Biltreff for meg er banekjøring, se på biler, utveksle erfaringer og sosialt samvær med likesinnede (som man også får andre plasser enn på campingen ;) ) med grilling og pilsing utover kvelden, uten at det blir noe flatfyll ut av det. Man skal tross alt være opplagt til å kjøre både på bane og annet tildels tidlig på dagen etter, selv om det har blitt sent kvelden før til tider allikevel ja :o

Uansett, vi snakkes på Våler! Trivelig skal vi vel få det alle sammen, om så på hver sin måte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjonen er vel fattet ut i fra en samlet erfaring fra flerfoldige treff gjennom flere år i klubbsammenheng, både på Våler, Rudskogen, Bergen, Nordvest, ACR, Funasdalen osv. ;)

Vi har vel også snart prøvd de fleste former for overnatting på disse treffene, det være seg på campingen ved/på banen, hytter på campingplasser, hotell og overnatting hjemme hos bekjente/andre klubbmedlemmer i nærheten av treffene.

Enkelte begynner vel etterhvert å bli godt voksne, familiserte osv., noe som fører til at av og til blir andre familiemedlemmer med på treff også, og det er ikke like populært/aktuelt for alle å krype ned i en sovepose i et telt ;)

Ellers spiller jo vær og sanitære forhold også en viktig rolle. Etter å ha kjørt store deler av landet med bil og tilhenger på vei til treff så er det godt å vite at man kommer fram til en varm og tørr plass, og ikke minst med en ok seng hvor det er mulig å få seg en skikkelig natts søvn. At det også er muligheter for å få vasket seg på en grei måte om man ønsker det er heller ikke noe minus :)

Det var vel en sesong eller to det ikke var "camping" tilgjengelig også (?), og da måtte man jo ty til andre alternativ, og siden har det blitt det da man gjerne erfarte at det ikke var så dumt. Sist jeg bodde på campingen var i allefall på den tiden hvor det fremdeles var tillatt å campe inne på selve baneområdet på Våler. Da var det telt og mye annet rart ;)

Mulig det... Jeg sitter i allefall med masse gode historier og minner fra både hotell og hytte :) Grunnen til at det blir hytte på blant annet meg, er jo nettopp pga at jeg synes det er der jeg har hatt det kjekkest når jeg har vært på biltreff tidligere, derfor satser jeg på det i år også ;)

Ja, hver sin smak :) Den tiden er nok over for mitt sitt vedkommende. Det siste jeg ønsker å være med på er noe som gir meg assosiasjoner til en Gatebil-festival. Vil jeg på "festival" så drar jeg på festival ;)

Biltreff for meg er banekjøring, se på biler, utveksle erfaringer og sosialt samvær med likesinnede (som man også får andre plasser enn på campingen ;) ) med grilling og pilsing utover kvelden, uten at det blir noe flatfyll ut av det. Man skal tross alt være opplagt til å kjøre både på bane og annet tildels tidlig på dagen etter, selv om det har blitt sent kvelden før til tider allikevel ja :o

Uansett, vi snakkes på Våler! Trivelig skal vi vel få det alle sammen, om så på hver sin måte :)

10 poeng for utfyllende svar.. og joda er noe enig med deg i det du skriver.. MEN det er sure sokker og vassen iskald t-skjorte som frister mest iår også :D og takker vår herre at ikke det frister for absolutt alle, for da ville det vært trangt på plassen..

Men sees vi, så kan vi vel hilses :): vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det muligheter for prøveskilt på bana?

Mvh Aleksander Urke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at det er under 1 mnd igjen til treffet så syns jeg infoen er rimelig dårlig.

For oss som ikke har vært på hovedtreffet før så hadde det vært greit å vite hva som skjer fra fredag til søndag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at det er under 1 mnd igjen til treffet så syns jeg infoen er rimelig dårlig.

For oss som ikke har vært på hovedtreffet før så hadde det vært greit å vite hva som skjer fra fredag til søndag!

enig! skulle akkurat til å spørre om det samme.

Hva står på programmet for helgen? greit å ha litt tider, og annet å forholde seg til:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det muligheter for prøveskilt på bana?

Mvh

Av hva jeg har sett av andre arrangemanger på våler i år så er svarte JA. Men du må skrive på kjøreseddele/klistremerkeskilta at du skal kjøre på vålerbanen. Jeg finner ikke igjen den pdf fila som lå på autofil men det stod på den. Hvorvidt dette blir gjeldene for oss i vacn det må andre svare på. Men skal vi kjøre vacs i år har vi jo dagslisenser, definert som trening burde det ikke være noe problem å kjøre på den eller?

Dette står som (regler) for banekjøring på våler.

Hos de fleste forsikringsselskaper gjelder ikke forsikringen ved kjøring på bane.

http://www.vaalerbanen.no/artikkel.aspx?pid=2&ArtID=13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så et forslag ang bruken av "nye" delen på våler. Siden det finnes en STOR varriasjon av biler i klubben som feks 900kg golfer til 1.8TONN tunge stasjonsvogner burde det vel være mulig å dele opp bruken av den delen litt. Feks fram til innlagt "pause" med nye delen for deretter å legge om banen til orginalspor. Dette burde la seg gjøre ved å opplyse førerne GODT på forhånd og ved merking om NYTT KJØREMØNSTER ved påslipp i depoe.

Et forslag til, teknisk kontroll for de som kommer på fredags kveld, fra kl 19.30 til 21.00 feks. Dette vil lette på trykket på lørdags morgen, mulig dette ikke er et stort problem men det vil gjøre at ting går enda raskere ergo mer kjøretid for alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke gjøre som på gatebil da? at man har egen kjøring på ny delen? gikk jo kjempe fint det på gatebil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal på INGEN MÅTE påberope meg å vite hva som gjelder for VACN Hovedtreff Våler 2010, men følgende har vært

praktisert tidligere:

KJØREPLAN

[*]Fredag: Intet arrangement, men mulighet for å ankomme området.

[*]Lørdag: Området åpner kl 08:00. Førermøte kl 09:00. Førermøte gjennomføres fortløpende fra kl 09:00, avsluttes kl 17:00.

[*]Søndag: Området åpner kl 08:00. Av forskjellige hensyn starter ikke banekjøring før kl 13:00 (førermøte fra kl 12:30), dagen starter med utstilling (bedømming kl 11:00 - 13:30) og premiering kl 15:00. Banekjøring 13:30 - kl 16:00.

PRAKTISK OM BANEKJØRING

• Biler skal være i GOD teknisk stand.

• På banen: Det tillates fører og eventuelt en passasjer, alle vinduer skal være igjen. Hjelm påbudt, ingen løse gjenstander i kupéen tillatt. Bruk av belte tror jeg alle oppegående skjønner behovet for...også her.

• Prøveskilter: Har vært tillatt, gitt bilen oppfyller god teknisk tilstand, og at det foreligger bevis fra forsikringsselskap om at det er tillatt med hastighetskjøring (ikke et krav fremmet av klubben, respekter dette!). Ingen garanti for at det tillates i år, bare til info.

• Lisensierte biler: usikker, tror det ble så de ikke var tillatt i fjor.

• Førermøte: Obligatorisk for alle som ikke har kjørt på bane før, og høyst anbefalt for alle som skal utpå banen.

• Støykrav: 90dB. Måles 1m fra bilen på 4000 omdr/min i 45°.

• Kun medlemmer tillatt på banen, innmelding i klubben mulig på treffet (mot ordinær medlemskontingent).

• Andre merker: Skoda & SEAT tillates også på banen.

• Kjøring med instruktør antar jeg tilbys også i år.

TREFF ASPEKTER

[*]Camping: eget område rett utenfor selve baneanlegget.

[*]Inngang: var i 2009 50kr pr pers, 50kr pr bil inn på området, gratis parkering, 100kr pr utstilte bil, 400kr for banekjøring uavhengig av antall dager.

[*]Mulig å kjøpe klubbeffekter.

[*]All betaling foregår kontant.

[*]GPS: Bredde: 60° 42' 21" Lengde: 11° 48' 26"

Her kan dere fortløpende følge med på værprognosene for Våler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info fra noen i styret anngående prøveskilt på Våler hadde jeg satt stor pris på;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info fra noen i styret anngående prøveskilt på Våler hadde jeg satt stor pris på;)

Neppe noen i styret som har noe de skulle ha sagt i den saken. Så vidt jeg vet har jo dette vært en gjenganger de siste årene, og det har vel alltid endt opp med at det er baneutleierne (Våler trafikkstasjon eller lignende..) som setter kravene, både på skilt og decibel.

Stålskilt er ok, men ikke klister..av en eller annen merkelig årsak..

Men som alltid, det er vel muligheter for at også jeg tar feil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeh kjørte med prøveskilter i fjord. Ikke noe problem med det da i allefall: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det kjøres VACCS her??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med banekjøring mtp at jeg ikke har førerkort for tiden? sikkert dumt spørsmål, men greit å forsikre seg så jeg evt får dama til å ta noen runder! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om det blir noen samlet kjøring til Våler fra Kløfta/Jessheim området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om det blir noen samlet kjøring til Våler fra Kløfta/Jessheim området?

Det er vel noe som eventuelt vil bli tatt opp under det respektive lokallag vil jeg anta. Hvis ikke så er det jo en fin plass å ta det opp/arrangere det på ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt meg turen øve vidda eg og om eg får meg ei hytta å ligga i ;) Har ein kropp som er laga for komfort : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å dra igang fellestråd for "Region Øst" her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186080

Antar dette kan være aktuelt for Asker & Bærum, Drammen, Follo, Oslo, Vestfold, Østfold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med banekjøring mtp at jeg ikke har førerkort for tiden? sikkert dumt spørsmål, men greit å forsikre seg så jeg evt får dama til å ta noen runder! :P

Det som ihvertfall kan sies med 100% sikkerhet er at hvis du ikke har gyldig førerkort, får du heller ikke kjøre på banen. Ingen unntak, enkelt og greit, da vår banekjøring er underlagt vegtrafikkloven. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører gjerne gamlebilen noen runder rundt banen slik at den får strekt litt på bena jeg ;): vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skilter:

I avtalen klubben har fått og reglementet som Vålerbanen har forelagt oss for 2010 står det at prøveskilter IKKE er tillatt, på lik linje med foregående år. Så dette må vi bare forholde oss til, da det er de som bestemmer dette.

I enkelte tilfeller i tidligere år har de som har ansvaret på den aktuelle dagen fra Vålerbanens side allikevel gitt tillatelse til enkelte avvik fra dette på direkte forespørsler utover dagen, men dette kan vi på ingen måte garantere at vil kunne skje igjen.

All tidligere erfaring har vist at det er veldig lite forutsigbarhet fra bane-eierens side på dette, så de som ikke har orden på skiltene sine oppfordres til å få løst dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når skal det komme litt mer skikkelig informasjon om treffet? :confused:

Tider, priser, klasser på utstilling, VACCS cup, camping, samvær/underholdning på kvelden, er det instruktører der osv..?

Når treffet endelig for engangs skyld ikke kræsjer med BR, så er det greit å få ut litt mer info så kanskje kan få skikkelig oppmøte. Det er tross alt bare 2uker igjen nå......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.