Anbefalte innlegg

hei!

har en 2004 modell a4 s-line som jeg har fått et merkelig problem med vindusheisen på førersiden på.

Plutselig en dag sluttet heisen og fungere. I går tok jeg ut trekket på døra og begynte å feilsøke på det. håpte det skulle være noe så enkelt som et ledningsbrudd, men så heldig var jeg ikke: bh :

Fant da ut dette :

- heisen fungerer av og til, må ofte trykke mange ganger på knappen for å få den til å gå.

- de gangene det ikke skjer noe så hører jeg at det klikker inni døra, og derfor tviler jeg på det er bryteren.

- Det ligger en slags hjerne-styringsboks-sak under motoren. kan det være inni der problemet ligger?

(frykter dette kan bli dyrt: dum : )

Kan legge til at vinduet på andre siden fungerer som det skal.

Noen som har vært borti dette før? Skulle absolutt hatt ruta i sving igjen, da jeg er avhengig av den hver dag..

På forhånd takk,

Sigve:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

har en 2004 modell a4 s-line som jeg har fått et merkelig problem med vindusheisen på førersiden på.

Plutselig en dag sluttet heisen og fungere. I går tok jeg ut trekket på døra og begynte å feilsøke på det. håpte det skulle være noe så enkelt som et ledningsbrudd, men så heldig var jeg ikke: bh :

Fant da ut dette :

- heisen fungerer av og til, må ofte trykke mange ganger på knappen for å få den til å gå.

- de gangene det ikke skjer noe så hører jeg at det klikker inni døra, og derfor tviler jeg på det er bryteren.

- Det ligger en slags hjerne-styringsboks-sak under motoren. kan det være inni der problemet ligger?

(frykter dette kan bli dyrt: dum : )

Kan legge til at vinduet på andre siden fungerer som det skal.

Noen som har vært borti dette før? Skulle absolutt hatt ruta i sving igjen, da jeg er avhengig av den hver dag..

På forhånd takk,

Sigve:)

Mener de motorene bak skal være lik på begge sidene, er bare 3-4 skruer for å ta den løs. Prøv å bytt om motoren fra den siden som virker :)

Jeg fikk tak i brukt motor for 500kr, da den var problemet hos meg. Står jo værhardt til, i fuktig miljø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener de motorene bak skal være lik på begge sidene, er bare 3-4 skruer for å ta den løs. Prøv å bytt om motoren fra den siden som virker :)

Jeg fikk tak i brukt motor for 500kr, da den var problemet hos meg. Står jo værhardt til, i fuktig miljø.

Det er på førerdøren problemet ligger. kunne vel prøvt å flytte over fra passaskjersiden, altså kun motoren... men det er så rart at det fungerer av og til...

Demonterte forreten motoren også i går. pusset over børstene osv. såg helt greit ut der...:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem m min. Sprayet CRC 5-56 i min, og den ble bedre. Prøv "verktøy på boks", eller elektronikkrens:)

Har plagdes 2 - 3 ganger m denne siste året, men behandlingen m CRC har ikke kostet meg noe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem m min. Sprayet CRC 5-56 i min, og den ble bedre. Prøv "verktøy på boks", eller elektronikkrens:)

Har plagdes 2 - 3 ganger m denne siste året, men behandlingen m CRC har ikke kostet meg noe:p

hvor sprayet du dette? I den styringsboksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i styringsboksen, og på børster og slepering. Min slepering (den på akslingen som børstene glir mot) var helt svart av støv. Veldig mye kondens i området rundt motor/styring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være flere ting en dette også.. har du sjekket feilkoder med vag com?

Fungerer speilene som de skal? (motoriserte speil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og sjekk ledningene mellom førerdør og bilen du, nesten garantert der problemet ligger!

Dra tilbake gummibelgen og ta en titt på isolasjonen på ledningene inni.

Muligens på passasjerdøra også. VELDIG vanlig problem!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, i styringsboksen, og på børster og slepering. Min slepering (den på akslingen som børstene glir mot) var helt svart av støv. Veldig mye kondens i området rundt motor/styring.

Tror jeg må prøve dette faktisk. pusset over børstene og sleperingen med et fint sandpapir, så tviler på det er der feilen ligger. men denne styringboksen er det vel mulig å opne for å rense?

det kan være flere ting en dette også.. har du sjekket feilkoder med vag com?

Fungerer speilene som de skal? (motoriserte speil)

Speilene fungerer som de skal ja! og i dag har vindusheisen også fungert noenlunde. Men jeg skal ta å få sjekket feilkodene i løpet av helga!:)

Ta og sjekk ledningene mellom førerdør og bilen du, nesten garantert der problemet ligger!

Dra tilbake gummibelgen og ta en titt på isolasjonen på ledningene inni.

Muligens på passasjerdøra også. VELDIG vanlig problem!

Disse ledningene har jeg sjekket, var litt borte isolasjonen på den ene, så det fikset jeg. Ellers var alt i orden. Målte også at det var kontakt videre innover i døra, og alt ser fint ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.